Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Empire saltkar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Empire saltkar

De var sorte - men den slags snavs kan fjernes. Stemplerne er lødighed samt F. Og hvem er F ?
    Formentlig tyske og formentlig første fjerdedel af 1800. Fin ting, men indsatser mangler desværre.
    Bifogade filer

Salta...

Hallå Hose,
    Vackra. Vad tror du om saknade insatserna, djupt blå eller lätt lilafärgade. Har du tänkt på det, glas och keramik är förgängligt, metaller består. So long....

Comment

glas hvid, blå, lysblå i den rækkefølge

Comment

Jag har ett nysilver saltkar med lock med genombruten dekor i form av treklöver, insatsen består av tunt (äggskalstunt) svarvat riktigt mörkt trä. Kanske en ide så du kan använda dom

mvh
        /Bengt

Kan inte visa bild salkaret nerpackad någonstans.

Comment

jeg ville besøge en glaspuster idag, men han havde lukket. Dit forslag med andet materiale er absolut værd at overveje. Der er tale om et gammelt stykke sølv, men nye indsatser er sandsynligvis meget dyrere end originale saltkar med intakt skål.

Så alternativet er værd at overveje.

Comment

Hose, nu vet jag inte storleken. Men är det helt omöjligt att det är Äggkoppar?
            Pes är mitt google.

Comment

Jeg var på museet idag. De var inde på samme spørgsmål. De er for store til æg diameter 5,5 cm og højde 4 cm. De er for store til gåseæg.
              Men museet foreslog at de var holder til æg af Faberge typen - den type er ekstra store, netop i den størrelse.
              Men - hvor er så de 2 æg? Som skulle på display.
              De sagde også at sådanne sølv holdere var et by fænomen - Ingen på landet ville investere i sådanne. Og deri har de formentlig ret.
              Jeg tror nu mest på saltkar.

Comment

Working...
              X