Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shaker

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Shaker

Importstämpel plus ett stående lejon, står det bara för landet? Kristall glas osignerat, kan man anta att det kommer från samma land som silvret?
    Bifogade filer

Gebrüder Deyhle Silberwarenfabrik (1820-2000) i Schwäbisch Gmünd har tillverkat din shaker i 835/1000-delar rent silver.

Glaset är med största sannolikhet tyskt.

Comment

Fast någon shaker är det knappast, snarare en ishink

Comment

Det var roligt att få reda på, har säkert haft den i 10-år och alltid trott på Finland eller England av någon outgrundlig anledning. Jag kan ju ingenting om silver, men jag känner igen det när jag ser det på loppis för en billig peng. Tack igen Kaptenen.

Comment

Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
          Du har rätt Hgf, jag dricker ju aldrig whiskey. Dricker aldrig dry martini heller för den delen.
          Håller mig till öl och lättvin.
          Last edited by prylsnubben; 2011-10-12, 22:22.

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
            Du har rätt Hgf, jag dricker ju aldrig whiskey. Dricker aldrig dry martini heller för den delen.
            Håller mig till öl och lättvin.
            Åh vad avundsjuk jag blir! Jag dricker ofta dry martini, och det är precis vad denna kanna är till för. Man kallar det väl för rörglas på svenska, och så ska man ha en lång sked att röra drinken med, sedan häller man upp och tack vare den fiffiga hällpipen så stannar isen kvar i rörglaset. Mycket ändamålsenligt.

Comment

Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
              Gebrüder Deyhle Silberwarenfabrik (1820-2000) i Schwäbisch Gmünd har tillverkat din shaker i 835/1000-delar rent silver.
              efter 1912 - importstemplet blev først anvendt derefter.
              Men det giver selvfølgelig sig selv.

Comment

Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
                Hallå HgF,
                Inte shaker och knappast ishink. Där här är en elegant karaff för iskylt vatten som man med fördel kan använda för att spä ut en sexa wihsky. Nej tack..ingen is... So long...
                Last edited by Kim von Platen; 2011-12-15, 21:39.

Comment

Working...
                X