Importstämpel plus ett stående lejon, står det bara för landet? Kristall glas osignerat, kan man anta att det kommer från samma land som silvret?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Shaker
Collapse
X
-
Du har rätt Hgf, jag dricker ju aldrig whiskey. Dricker aldrig dry martini heller för den delen.Ursprungligen postat av HgF Visa inläggFast någon shaker är det knappast, snarare en ishink
Håller mig till öl och lättvin.Last edited by prylsnubben; 2011-10-12, 22:22.
Comment
-
Åh vad avundsjuk jag blir! Jag dricker ofta dry martini, och det är precis vad denna kanna är till för. Man kallar det väl för rörglas på svenska, och så ska man ha en lång sked att röra drinken med, sedan häller man upp och tack vare den fiffiga hällpipen så stannar isen kvar i rörglaset. Mycket ändamålsenligt.Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggDu har rätt Hgf, jag dricker ju aldrig whiskey. Dricker aldrig dry martini heller för den delen.
Håller mig till öl och lättvin.
Comment
-
efter 1912 - importstemplet blev først anvendt derefter.Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inläggGebrüder Deyhle Silberwarenfabrik (1820-2000) i Schwäbisch Gmünd har tillverkat din shaker i 835/1000-delar rent silver.
Men det giver selvfølgelig sig selv.
Comment
-
Hallå HgF,Ursprungligen postat av HgF Visa inläggFast någon shaker är det knappast, snarare en ishink
Inte shaker och knappast ishink. Där här är en elegant karaff för iskylt vatten som man med fördel kan använda för att spä ut en sexa wihsky. Nej tack..ingen is... So long...Last edited by Kim von Platen; 2011-12-15, 21:39.
Comment
.
Comment