Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad för en stämpel????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vad för en stämpel????

Hej. Någon av er experter som vet vad denna stämper betyder?? Den sitter på några skedar som jag har. Tack på förhand.
    Bifogade filer

Hej Zantana!

Först får du berätta var du har köpt dina skedar, sedan ska jag berätta min teori om denna stämpling som jag tror är det enda som finns på skedarna i engelsk snäckmodell.

Comment

Hej. Jag har köpt skedarna på en Loppis i Skåne.

Comment

Ja, kanske närmare bestämt i Höör!

Jag köpte nämligen 12 gafflar där.

Comment

Hej. Där ser man. Men är det ingen som vet exakt varifrån dom kommer?? Eller om där är något värde i dom?

Comment

Om du söker med sökordet nysilver, försivrat eller alpacka hittar du en massa skriverier om detta.

Men kort och gott som svar på din fråga. Nej, dina skedar har inget ekonomiskt värde att tala om, men är utmärkta bruksföremål. Trots att de sannolikt är elektrolytiskt försilvarde och kallas av allmänheten för nysilver i stället för försilvrat som det egentligen heter, så innehåller de så ytterst lite silver att det inte har någon betydelse.

Silver och nysilver har i inget hänseende något med varandra att göra. Lika lite som att jämföra guld och mässing, båda har en gyllene ton, det är allt.

Comment

Working...
            X