Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sked o kaktång

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• sked o kaktång

först önskar alla en fortsatt fin julhelg, gott slut o Gott Nytt

köp 5 st kaffeskedar, de är helt nya, var inplastade.
    de ska vara italiensk silver: ARG 800
    eller?

kaktång: hade varit roligt att veta varifrån, jo förutom att det är svenskt
    tacksam för all info
    Bifogade filer

vill tillägga att skedarna har köpt oförskämt billigt, gett kanske 20-25 kr för alla
    behövde kaffeskedar i alla fall

Comment

Jag vågar nog påstå att de italienska stämplarna har knappast något att göra med silver. Italienska siilverstämplar ser annorlunda ut. Dina skedar kan vara försilvrade.

De svenska stämplarna är tyvärr lite otydliga. Hur finns det så många stämplar på en kaktång? Men det kan man säga att kaktången är däremot silver och det är ingen diskussion om det. Den är gjord 1963 (N9). Sven Carlsson i Stockholm verkar det vara, men vad nu denna JLH stämplen ev. Hultman har där och göra fattar jag inte riktigt.

Comment

Ursprungligen postat av Qrt.S Visa inlägg
        Jag vågar nog påstå att de italienska stämplarna har knappast något att göra med silver. Italienska silverstämplar ser annorlunda ut. Dina skedar kan vara försilvrade.

De svenska stämplarna är tyvärr lite otydliga. Hur finns det så många stämplar på en kaktång? Men det kan man säga att kaktången är däremot silver och det är ingen diskussion om det. Den är gjord 1963 (N9). Sven Carlsson i Stockholm verkar det vara, men vad nu denna JLH stämplen ev. Hultman har där och göra fattar jag inte riktigt.

Håller med Qrt.S och bekräftar att skedarna är av försilvrad mässing-de är ganska vanligt förekommande.

Comment

Stempel på de italienske er ikke et stempel. Et stempel går IND i materialet. Disse går ud i rummet.

Comment

Working...
          X