Nå den sidan bekräftar ingenting där fanns ju allt mellan 1750-1950. Jag tror inte vi kommer längre om vi inte hittar stämplarna. Jag har för tillfället kört fast. Nyckelstämplar finns i massor men med nycklar som hjärtan är det lite tunnsått. Om vi ställer kyrkan mitt i byn och säger mellan 1739-1793 så är det nog ganska rätt åldersbestämt eller hur?.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
sås kanna i silver
Collapse
X
-
Det är verkligen kul och snällt att ni engagerar er så i min kanna :-)
Har läst och tittat på allt ni skrivit och tycker det är jätte intressant, då jag är oerhört okunnig inom detta område....
Har ingen aning om när "tidig georgiansk tid (early Georgian)" är, det verkar luta åt att kannan är från mitten av 1700-talet i alla fall, kul! :-)
Tittar på alla bilder ni bifogat och tycker att alla dessa är oerhört välgjorda och arbetade medans min kanna har ganska "råa" ytor och former, speciellt på handtaget.... har ni något att säga om detta???
Tack för allt :-)
Comment
-
Som i alla andra fall, det är kvalitetsfrågor, en är bättre än någon annan, en annan är sämre.
Som du själv säger är din såskanna ingen supergrej men en alldeles utmärkt bruksvara och inget att skämmas för. Var riktigt nöjd med ditt köp förutsatt att du nu inte betalade ihjäl dig.....
Comment
-
Om nu någon envisas med att få veta framställningsår så kan du med gott samvete säga att runt medlet av 1700-talet. Det blir du inte hängd för. Jag har förresten frenetiskt sökt efter stämplarna på din kanna, men tyvärr resultatlöst tillsvidare. Om jag hittar något återkommer jag.
Men feke, nästa gång du hittar på att köpa något, kolla första att stämplarna inte är så f*bannat svåra att hitta. Det är lättare för oss att svara om de finns registrerade någonstans
. Detta fall blir tyvärr lite hängande i luften åtminstone för ögonblicket.
Comment
Comment