Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silverbestick? kings pattern-Snäck?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Silverbestick? kings pattern-Snäck?

Hjälp mej snälla...Hitta dom här vid en vinds ständning av våran gammla lada. Vi har haft gården i 20 år och dom måste ha legt där upp hela tiden.. låg utslängda under massa gamalt skräp och hö-halm. Bara tur att jag såg dom. Vem vet hur länge dom legat där ? gården är från 1760. Men nu tror jag inte att det är så gammla men mer än 20 år måste dom va? Har ingen anning vad det är för typ av bestick? om det är silver men antar det.Där stämpeln har suttit syn bara ett B och ett F lite osäker på f men B är helt säkert. Efter dom har det varit något mera men det syns ej, ser bara att det är litet märke. På tre av dom syns det inget alls utan det är nött. det är sex st gafflar men den ena är inte alls lika som dom andra utan lite anurlunda i dekoren och lite mindre. Finns det någon som vet vad det är och ålder på ett ca och om det har något värde idag eller om man ska spara dom iskåpet.
    Finns fler bilder. Kramar Agneta
    Bifogade filer

Dom har även ingraverat på baksidan H L eller HE

Comment

Hej och välkommen till forumet!

Torde vara nysilver eftersom mässingen är framputsad enligt bilderna.

Ett ringa värde på någon tia styck ibästa fall.

Trevliga att duka med i alla fall om du putsar upp dem tycker jag!

Comment

Välkommen!

På samtliga bilder har du missat det nästan viktigaste; stämplarna. Försök att få med alla stämplarna. Utifrån bilderna tycker jag att det är svårt att få någon riktig koll på om det är silver eller försilvrat.

Comment

Jag kanske förivrade mig men jag tyckte mig se att det gula är framputsad mässing.
          Mittåt om så är fallet att det kan vara reflexer eller annat.
          Vi får som sagt invänta bilderna av ev stämplar.

Comment

Working...
          X