Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad betyder EPWS

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vad betyder EPWS

I förra tråden diskuterades stämpeln CC. När jag rotade i arkivet efter denna CC stämpel, mindes jag plötsligt en annan "nysilver"-stämpel jag har, men vars betydelse jag inte har klart för mig. Se denna EPWS. Den finns på ett litet nålfat som känns som om det vore försilvrat men?
    Bifogade filer

"Electro Plated"...?

Comment

Jo vännen, tack så mycket det är nog helt klart. Problemet är den tredje bokstaven (W) om jag nu inte kom att nämna det. Det finns EPNS, EPBM....osv, men jag har aldrig sett EPWS

Comment

Det förekommer i annonser på Nya Zeeland 1903 i Nelson Evening Mail (21 December 1903) och det är i princip det enda belägg jag finner på nätet, men tyvärr inte vad W står för.

Comment

Försökte också söka på nätet men kom ingen vart. Hur i fridens namn hittade du anonserna ???? Visst står där EPWS men som sagt, inte blev vi ett dyft klokare.

Comment

Det har funnits en silversmed som hette William Shaw och han verkade i London. Han signerade/stämplade sina arbeten med WS. Kan det kanske vara hans signatur?
            Last edited by Jeeper; 2010-09-26, 09:57.
            Utmaningen börjar där vägen slutar

Comment

Det där har jag nog lite svårt att köpa. Det ser inte ut som en engelsk "nysilver-"stämpel. Där borde då finnas mera stämplar. Detta är nog en materialstämpel, men, men...

Comment

Working...
              X