I ved at auktioner ofte indeholder underlige billeder og beskrivelser. For nu at begrænse indhold i denne tråd - så lad den bestå at ting som du købte. Skriv lidt om hvad auktionsbeskrivelsen sagde - og hvad det faktisk var. Lidt om du troede på beskrivelsen og om du søgte yderligere oplysninger, eller bare købte.
Jeg lægger ud med:
"Empire kandisskål af sølvplet, stående på tre ben. H. 7 L. 14 cm. Fremstår med punslet navnetræk" Stod der.
Han tænkte - kan det være plet? Electroplated i den form? Så jeg købte på fornemmelsen. Satsede på at det måske var sølv? Eller rettere jeg håbede på sølv.
Kandisskålen har ingen stempler, men den er repareret i kanten og her er der rester af hvad som formentlig er franske stempler. De kan dog ikke identificeres.
Den er i sølv og prikgraveringen angiver navn, lokalitet og 1822.
Den skulle bare pudses så var det empire sølv fra tiden
Et rigtigt fund.
Har du gode eksempler? så sæt dem i tråden.
Jeg lægger ud med:
"Empire kandisskål af sølvplet, stående på tre ben. H. 7 L. 14 cm. Fremstår med punslet navnetræk" Stod der.
Han tænkte - kan det være plet? Electroplated i den form? Så jeg købte på fornemmelsen. Satsede på at det måske var sølv? Eller rettere jeg håbede på sølv.
Kandisskålen har ingen stempler, men den er repareret i kanten og her er der rester af hvad som formentlig er franske stempler. De kan dog ikke identificeres.
Den er i sølv og prikgraveringen angiver navn, lokalitet og 1822.
Den skulle bare pudses så var det empire sølv fra tiden

Et rigtigt fund.
Har du gode eksempler? så sæt dem i tråden.
Comment