Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Børster

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tema: Børster

Jeg har et barnebarn M - hun er 2 år og en meget charmerende dame. Når hun leger med My Little Pony - så skal manke, man og hale børstes. Og hvad sker det med? Børste til barn fra 1930 - desværre intet mestermærke, men guardein og de 3 tårne. Hun kan ikke lastes for stand for det var den kvalitet jeg købte iden i. Børne børste 1930 - 14 cm lang lige til en barnehånd.
    Når hun leger - så er børsten igang, den slides og håret det bliver så flot.
    Bifogade filer

Børstenbinderen

Idag var jeg i den Blå Hal på Amager - et besøg værd for Malmö beboerne. Arne har en stade.Han er synshæmmet men laver børster. Han køber børster og vil gerne fortælle hvordan han med et stemmejern fjerner de gamle børster. Er børsten lavet på maskine så er hullerne ikke hele vejen gennem træet. Arne har så en som borer hullerne for ham. Han viste mig de forskellige børster og hvordan han med en hæklenål trækker ståltråd gennem hullerne. Laver en løkke som børstehårene trækkes igennem - ståltråd trækkes tilbage og børsterne fæstes på bagsiden. Jge købte en klædebørste af ham. Nye børster - jeg spurgte hvorlænge holder den? Dine børnebørn kan komme og få den ombetrukket svarede han.
    Børsten er lavet af M. Enna sølvsmed i København 1893 til 1948. Hammerslået sølvbeslag i 826 sølv anno 1910/1920erne. Ejerinitialer J.A.
    Børsten har omkring 175 børster. Der er 6 rækker af 24 børster + de 2 rundinger.
    Jeg gav en symbols pris - han kan lide sit job, det er vigtigst. Vi kommunikerede godt.
    Bifogade filer

Comment

Jeg var ved at starte en ny tråd, så søgte jeg - og fandt

18 cm lang. fra 1921 sølvtempel og guardein, ingen graveringer.
      Bifogade filer

Comment

barnebarnet har flere børster. Hun bruger dem til katten eller til my little pony. og nu er børsten med Kloshans (nr 1 i denne tråd væk - jeg må se om hun selv an finde den når hun kommer på besøg)
        Her er Hans Jensen sølvsmed i Århus 1899 til 1970. Mon ikke dette stempel er fra hans periode 1957 til 1970. Børsten er sikkert fra 1950erne, eller 1940erne.

Man kan godt se at katten bliver børstet når hun er på besøg
        Bifogade filer
        Last edited by hose; 2011-02-19, 15:20.

Comment

Går det går bra med icke barnborster och nysilver

Här har jag borste och spegel där jag inte har hittat några stämplar.
          Det kan jo vara nysilver men varför kosta på en gravyr på nysilver ?
          Tror att det är från tidigt 1900 och Norges västkust (Stavanger - Bergen)

Var det en speciell epok för hårborster med eller utan skaft ??

Med hälsningar
          Odd
          Bifogade filer

Comment

Working...
          X