Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stämpelfråga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Stämpelfråga

Hej

Som så ofta när man behöver expertisens hjälp rör det sig om stämplar. Jag äger en relativt stor samling med svenska silverbestick från mitten av 1800- och lite äldre, alla i modellen Engelsk snäck - Kings pattern. Och där alla stämplar och mästare är lätta att tyda. Men en av dom är helt avvikande, kan någon av er säga vad detta är - utländskt kanske?. Bifogar två bilder med stämplar.
    Bifogade filer

Harrison Brothers i Sheffield har tillverkat ditt bestick 1942 alternativt 1967. (Jag garderar mig lite vad avser tillverkaren, eftersom flera källor på nätet efter namnet skriver possibly. Vad gäller årsbokstaven är både stämpelform och typsnitt så lika varandra att man skulle behöva jämförelseobjekt; Z är något fetare 1942).
    Last edited by Kaptenen; 2009-05-26, 17:10.

Comment

Tack Kaptenen. Som så ofta har du det rätta svaret på frågorna. När du nu lett mig in på rätt spår kollade jag på nätet efter liknande objekt och hittade på Ebay t.ex. exakt likadana i England och de var gjorda i mitten på 1960-talet. I och med det fick jag ett någorlunda aktuellt pris också

Comment

Working...
      X