Undrar vad L G B står för
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
L g b
Collapse
X
-
Lars Gustaf Bäckwall verksam i Stockholm 1816-17 (9187), men denna stämpel som du visar verkar ha centrerade punkter mellan L.G.B., stadstämpeln verkar stämma bra
(9186). K3 är 1816. Upmark lär inte ha någon stämpel av Bäckwall.
Trodde först att det var Lars Granberg men han slutar stämpla 1808.
Det hade varit spännande att se en bild av föremålet, då det verkar vara en ovanligt förekommande mästare med kort verksamhetsperiod.
-
Här kommer de två muggarna;
Den vänstra av Carl Magnus Ryberg som var verksam i Stockholm 1805-1833. Muggen är 4,5 cm hög och 5 cm i diameter vid mynningen. Gravyr på sidan CJH och i botten MJD. Stämplad H3 1814.
Den högra av Eric Björkman som var verksam i Eskilstuna 1796-1816 (änkan till 1844). Muggen är 4,6 cm hög och 5 cm i diameter vid mynningen. Svag ristning i botten EGES. Stämplad Y2 1805.Last edited by Kaptenen; 2008-11-18, 11:46.
Comment
-
Jag har full förståelse för Din fråga Hose. När man ser bägaren, i sin avskalade form och med en ytfinish som känns mer som Wiven Nilsson än tidigt 1800-tals silver, är den fullt berättigad. Jag hoppas att Du inte tog mitt svar som kritik!
Finns denna typ av små nästan cylindriska bägare i Danmark under tidigt 1800-tal?
Comment
-
det ved jeg ikke. De eksisterer vel, men om de er almindelige ved jeg ikke??Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inläggFinns denna typ av små nästan cylindriska bägare i Danmark under tidigt 1800-tal?
Comment
Comment