Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inskriptioner på sølv

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Inskriptioner på sølv

Ikke alt sølv blev købt noget blev også givet i gave. Sådan var jeg ved at skrive i tråden "at købe silver for 150 år siden" Så tænkte jeg nej graveringer fortjerner egen tråd.

3 skeer "Skipperskeer" i baltikum gav agenten skibets kaptajn en gave når han brugte agentens ydelser. Sådan siger en udlægning.

En anden siger Kaplak - tøj til en hue. Når kaptajnen bragte skibet sikkert hjem - og i god stand så fik han kaplak. Var lasten i god stand fik styrmanden kaplak.

Her er det Robert Kleyenstüber Schiffs Mäkler Königsberg. Alle 3 skeer har samme gravering der er lidt forskel i størrelse de 2 vejer 44 gram den tredje er 1 cm mindre og vejer 33 gram.
    Bifogade filer

Og her er så den tredje som jeg fik fornylig.
    Ernst Ludwig Kecker, født. ca. 1813/1819, aktive i Königsberg siden før 1848 død 1886.
    Q= 1858; R = 1859
    Bifogade filer

Comment

The travelling spoon

Her er en af verdens mest berejste skeer. Født i Kønigsberg for længe siden. Rejst med en kaptajn hjem for derefter at emigrere til Amerika.
      Købt af mig i Amerika og sendt med post til Danmark - men den kunne ikke anbringes så den gik retur til sælger - som derefter igen sendte den til Europa og hjem til mig. Se det var lidt af en rejse.
      Skeen er fremstillet af Kecker i Königsberg for Robert Kleuenstüber & Co.
      Det er længe siden denne tråd var aktiv, måske vi har opnået ny viden.
      Qrts og Kaptenen har givet input, men har nogen af de nye her hørt om oostzeelepel?
      Bifogade filer

Comment

En ægte Riga ske

Fra Riga 1844 firma G. W. Schröder & Co 1844
        Ske er lavet af Christoph Barthold Knuth aktiv mellem 1834 og 1864.
        Bifogade filer

Comment

Working...
        X