Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min er større end din

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tema: Min er større end din

Oh skræk ohhh rædsel. Jeg opdager til min store fortrydelse at vi slet ingen tråde har om stooooore bestik.

Det må vi straks rode bod på og starter med en kartoffelske. Den er dansk fra Georg Jensen 1932. Tung og solid sterling sølv på 24,5 cm.
    Bifogade filer

Men vi må nok se noget større 33 cm tysk potageske fra Altona af en som blev mester i 1818 Johan Gottlob Christian Tormählen han døde i 1863, men stemplet på denne siger 1832 til 1849.
    Bifogade filer

Comment

38 cm dansk pletsølv fra slutningen af 1890erne det er DFA fabrikken (var det ikke Dansk Forsølvnings Anstalt?)
      Arvestykke framin kones forældre - forældre ....
      Mønstret er empire som var opstået omkring 100 år tidlige og som stadig er populært.
      Bifogade filer

Comment

39,5 cm norsk sølv fra omkring 1820 til 1840 - måske endda lidt tidligere - kan de blive større
        Bifogade filer

Comment

Ja de kan og så endda svensk. 41cm inclusive knop i elfenben - uha uha det må man ikke - kan du skære den knop af og sende den til ??

Årgang 1852
          Kan nogen slå en dansk med en svensk
          Bifogade filer

Comment

Hittade en sked som jag trodde skulle räcka ett tag. Den är bara 26 cm. Såg att du nått längder på nästan halvannan meter.
            Bifogade filer

Comment

Halvannan meter = 1,5 meter

Comment

Å fasen Gello. Då får det bli 1/3 halvannan meter.

Comment

Ulferik, jag letade förgäves efter en bild på en lakeskopa.

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
                    Å fasen Gello. Då får det bli 1/3 halvannan meter.

Ursprungligen postat av gello Visa inlägg
                    Ulferik, jag letade förgäves efter en bild på en lakeskopa.
                    Vad är en lakeskopa?
                    Söffe

Comment

Bilden visar ingen lakeskopa men damerna har säkert en som de använder till att ösa vatten mellan laggkärlen. Hur man lakar tvätten och vilka ingredienser som ingick finns beskrivet på nätet.

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
                        Bilden visar ingen lakeskopa men damerna har säkert en som de använder till att ösa vatten mellan laggkärlen. Hur man lakar tvätten och vilka ingredienser som ingick finns beskrivet på nätet.
                        Oj den bör ju vara stor! Jag tänkte det var en skopa att flytta lakar med, dvs ngn slags fisksked.
                        Söffe

Comment

Ser ud til at min er størst

Comment

Var i Forum igår og købte lidt blandet. Vestaæske dansk stemplet H.F for H Fischer København 1893 til 1937 samt 830. Sjov lille ting som sælger troede var af nysølv og satte prisen derefter. Så er det en sen empire strøbøsse stemplet GW to gange. Det er en Århusmester Georg Christian Adler Wolf (Volf) han bruger både W & V. Født 1819 i Haderslev, arbejder i Hamborg indne han i 1850 får borgerskab i Århus den 14 oktober. Han dør 1867 enken fortsætter til 1870.
                            Samt 40 cm potageske. Størrelse så slår den ikke de tidligere viste. Men se den er lavet af den eksotiske kokosnød. Så sjælden at man lader en sølvsmed lave skaft, beslag og elfenbensknop.
                            Så sjælden at man lader den reparere da den sprækker. Se reparationen berettiger til at den vises. Mester - den skal jeg vist arbejde på.
                            Bifogade filer

Comment

Nu är det ju inte bara längden det kommer an på, här en Hackman som inte går av för hackor. Design Antonio Citterio 18/10 stål.
                              Bifogade filer

Comment

Working...
                              X