Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kanna i silver

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kanna i silver

Nu hittade jag!!Tack för hjälpen..Var skall jag nu få reda på vad det är för kanna och om det är silver?den är 8cm hög
    Bifogade filer

Silver är det inte.
    Förmodligen är det nysilver. Bilden blev inte helt tydlig, men jag tycker det ser ut som sådant man brukar kalla "restaurangsilver", kraftiga nysilversaker med lite tjockare försilvring.
    Det brukar vara sådana här lite slätare och mer lättdiskade modeller.
    Fast en tanke är också att N:et skulle kunna stå för Nickel. Har du nyligen putsat kannan? Den ser ganska gulaktig ut, men fotad inomhus så här - kanske t.o.m. en tyglampskärm eller tonat glas i taklampan - jag har märkt att det gör ganska stor skillnanad för hur metallen ser ut - så tror jag väl det kan vara nickel.

Comment

Ett långskott. N:et är misstänkt likt Norrköpings kommunsymbol.
      ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Soffan är gulaktig som bilden togs på så kanske det påverkar färgen?Och ja jag har putsat den då den i det närmaste var svart innan.Tackar för svaren än så länge

Comment

90 er et udtryk for tykkelsen på sølvet. Man angiver det (ihvertfald) på en af 2 forskellige måder. Om der er flere måder ved jeg ikke.
          30, 60 og 90 repræsenterer tykkelsen på forsølvningen. 60 er vist den almindelige og 90 er en tykkere.

Den anden måde er hvor mange dusin af et bestik som er forsølvet med 1 kg rent sølv.

Comment

Ni är får djävliga på att veta saker!!!Mycket imponerad av all kunskap..Roligt att bli medlem men lite svårt så här i början att klara av att hitta och göra saker..men man lär sig med tiden ..

Comment

Ursprungligen postat av Auktionisten Visa inlägg
              Ni är får djävliga på att veta saker!!!Mycket imponerad av all kunskap..Roligt att bli medlem men lite svårt så här i början att klara av att hitta och göra saker..men man lär sig med tiden ..
              jag håller med, man är hel imponerad av allas enorma kunskap och jätte tacksam för att få information om saker man undrat mycke om eller verkligen letat fakta ikring.
              tummen upp för alla hjälsamma människor i forumet
              livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Working...
              X