Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jeg er forundret

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Chatter: Jeg er forundret

På tradera har denne sælger 3 styk små bægre til salg.

Bægeret på link står lige nu i 1225 (godt nok) svenske kr. En af de andre står i 0ver 1.000 kr og den tredje i 400 (og det er endda en 1700tals) forstå det hvem som kan. Er det virkelig prisen/interessen for sådanne bægre i Sverige?
    I Danmark vil sådanne være tæt på usælgelige.

Eller er sælger bare uanmindelig heldig?

När Du skrev bägare var jag benägen att hålla med Dig, aal, men detta är ju TUMLARE!!

Av någon för mig outgrundlig anledning är tumlare omåttligt populära i Sverige - kanske är det för att de anses mera folkliga och/eller allmogiga än bägare. Dessa priser, sådana de står nu, är nog ungefär motsvarande den allmänna prisnivån utanför Stockholm - på bonnvischan - i Sverige

Men de kan nog gå upp ännu lite till innan auktionerna är färdiga?

Comment

Ja tumlera men alligevel. Ja de repræsenterer vel noget folkeligt. Selv har jeg lige købt dette par. Fra 1818 - er allerede vist her på siden. Og der er tale om et par - et bryllups-par som beviseligt hører sammen.
      Nu er de selvfølgelig ikke 1700-tals men 1800-tals og det gør noget ved prisen. Men jeg betalte da noget mindre for begge end de andre er oppe i stykvis. Og så endda på lauritz.com som egentlig skulle give en bedre pris til sælger.

Og hvad koster sådanne ting så ikke i Stockholm?
      Bifogade filer
      Last edited by hose; 2008-08-09, 16:43.

Comment

Tumlare gillas av svensken. Det blir ett stort snedsteg på prisstegen när det står 1799 istället för 1801.

Comment

Måske jeg skulle tage en sup? De indeholder en kraftig af slagsen - måske 10 cl for hver. 1799 er 1799 og ja uha uha - det mærker vi når vi byder skeer fra 17xx opnår bedre priser.

Comment

Skål, ål!
            Tumlare är närmast billigare i Stockholm, om de inte är i så hög kvalite att de platsar på kvalitetsauktionerna - och då måste de vara närmast MINT!

Annars hamnar de så här - på lilla Buckan - TUMLARE samt SUPKOPP, silver, L.Lindgren, Borås 1793 resp Sthlm 1788. Stansad lambrequin resp prickdekor. Diam 5,5, höjd 4 cm (supkoppen), diam 5,5 höjd...
            Avdelning: Silver
            Utropspris: 1 000
            Klubbat pris: 2 400

Och det var ju ett oväntat högt pris

Comment

Ja mint er hverken mit par eller de 3 på tradera. Mange penge er det for sådanne få gram. Mine vejer 14 gram per styk.
              Tænk hvis sådanne 14 gram var blevet til en mocca ske - så havde den indbragt 200 kr (i bedste fald) sandsynligvis omkring 100 kr.

Comment

Working...
              X