Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Farfars tumstock

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Farfars tumstock

Eftersom datorn la av och ny hårddisk blev installerad har jag inte lagt in några bilder. Eftersom inget är sig likt och jag tyvärr inte är någon datornörd så har det mesta krånglat. Nu skall jag försöka lägga in en bild på min farfars tumstock. Han slutade sitt arbetsliv som byggnadssnickare. Det han ville ha med sig när han flyttade till ålderdomshemmet var lådan med sina verktyg.
    Bifogade filer

Den typen av tumstock hade min morfar. Han var virkeshandlare.
    DG

Comment

Den såg kul ut
      Kan du inte ta en bild till så att man ser lederna och lite av texten?
      Du kan ju beskära bilden så du får med mer av tumstocken...800pixlar bred

Comment

Jag är tyvärr inte så bra på så´nt här. Men får väl försöka. Annars får det väl bli en bättre bild i sinom tid.

Comment

Den var fin!
          Säkert dyr på sin tid.

Comment

Liknande på Tradera just i dag!

http://www.tradera.com/Gammal_tumstock-auktion-50996343
            Last edited by Roland O; 2007-10-31, 00:58.

Comment

Jag tror det Roland För min morfar var rädd om sin Andra tumstockar fick vi använda men inte den här för den var också lätt att bryta sönder då den var lite annorlunda att fälla upp. Den var nog smidig att ha i västfickan när han skulle kontrollmäta någon bräda eller planka. Så hade han en vanlig tumstock som låg i skrivbordet som aldrig fick användas. Det var den krönta som han var tvungen att ha. Den vet jag var dyr. Skulle varit kul att haft den kvar, men jag vet inte vart den tog vägen.
              DG

Comment

Working...
              X