Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Art deco - lampe

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Art deco - lampe

Er det her art deco fra tiden, eller hvad skal vi tro.
    Bifogade filer

Vet inte om vi har någon lampexpert här, men jag skulle absolut se de lampan som från tiden, annars har nåfon lagt ned mycket jobb på att förfalska den. Och jag skulle kalla den för en jugenlampa snarare än art deco-lampa.

Comment

ja jugend - det er sikkert mere rigtigt. Det gør hende lidt ældre.
      Der er stof ledning og stik er i bakelit.

Hun er fin i ansigt og hendes hænder er flotte. Fingre og tæer er gode.
      Jeg kan ikke finde billede af hende på nettet. Hun skal være købt i Paris for en del ar siden.
      Kan nogen læse hvem signaturen siger er kunstner?
      Jeg er itvivl om efternavnet. Identifikation af kunstner bør bringe mig langt videre.

F ?land

Comment

Ja, F ...land är så mycket jag kan få fram - Iffland (?) tyvärr går ju hålet igenom signaturen.
        Bakelitfästena känns lite yngre, jag skulle gissa att några äldre metallfästen bytts ut. Men någon som är bättre på den här typen av lampa kanske kan ge bättre svar.

Comment

Aha! Franz Iffland (1862-1935) tysk skulptör - där är nog lampans skapare!

Comment

hallo hallo - det er ham. Tak skal du have, det var en positiv overraskelse.
            En anerkendt kunstner. Jeg kunne godt se, at figur var fin, men at den var så god.

Comment

Gad vide om det er en lampe?
              Jeg tænker på om det er en bronze som er lavet om til lampe. Så det er en figur som senere har fået tilføjet blade og lys.

Comment

Working...
              X