GLAD PÅSK! ...Dags igen för storhelg och därmed ännu en bildgåta, tycker jag. Jag har fotograferat och visar här en liten detalj av en "sak" som jag erbjuder er att försöka fundera ut vad det kan vara. Vid lite googlande har jag tyvärr inte funnit någon bestämd datering av saken, men själv gissar jag att den är minst 60 år.Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Min sextonde bildgåta
Collapse
X
-
Min sextonde bildgåta
GLAD PÅSK! ...Dags igen för storhelg och därmed ännu en bildgåta, tycker jag. Jag har fotograferat och visar här en liten detalj av en "sak" som jag erbjuder er att försöka fundera ut vad det kan vara. Vid lite googlande har jag tyvärr inte funnit någon bestämd datering av saken, men själv gissar jag att den är minst 60 år.
Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av Fnusfröken Visa inläggEn hylsnyckel tror jag,hopptrala
Ursprungligen postat av nobe Visa inläggTappkran till vattenbehållareUrsprungligen postat av Fahlis Visa inläggDiskmaskinsavstängare?Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inläggHallå,
Med tanke på påsk gissar på ventil/tappkran till behållare av öl... so long...
Tack för de spännande lösningsförslagen... men tyvärr.
Comment
-
Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggDynamo till en cykel möjligen.....
Jo, jag förstår hur du menar... men det här är något annat.
Comment
-
Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggVi håller kvar cykeltemat och säger karbidlampa.
I det här fallet kommer du ingenstans med cykel-
Comment
-
-
Ursprungligen postat av Maria Visa inläggJag är helt oteknisk, så jag gissar på hålslagare modell äldre.
GRATTIS! En sagolikt träffsäker gissning!
Comment
Comment