Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min radiobil

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Min radiobil

Det är magiskt. Ordet RADIOBIL.

I allafall för oss som upplevde en sådan på sexti- och sjuttitalet på Grönan - ur min synvinkel och ålder.
    Den här blir man rktigt nostalgisk av.
    Är den åttital? Så vaddå. Utseendet räknas.

Click image for larger version

Name:	Radiobil 1.jpg
Views:	1
Size:	37,5 KB
ID:	650069

Sidan. Ja, sidan som man hade koll på före stöten.

Name:	Radiobil 2.jpg
Size:	26,5 KB
ID:	650070

Yess, nu glider man iväg!

Name:	Radiobil 3.jpg
Size:	28,9 KB
ID:	650071

Radio Luxembourg kan fortfarande ställas in där bak.

Name:	Radiobil 4.jpg
Size:	28,3 KB
ID:	650072

Ryggstödet gliiider fram när kassetten ska matas in.

Name:	Radiobil 7.jpg
Size:	27,0 KB
ID:	650074

Som ett smäck knäpper den igen.

Name:	Radiobil 6.jpg
Size:	28,2 KB
ID:	650073

Glidarn går igång på både el och batteri.
    Alla lampor funkar, ljudet är härligt burkigt.
    Kan det bli så mycket bättre?

Name:	Radiobil 8.jpg
Size:	34,7 KB
ID:	650075

Det är ju klart att det finns fler radiobilar.
    Någom som har en speciell?
    Små som jättestora är välkomna!

Comment

Riktigt häftig Gideon, har inget mer att bidra med än detta...........http://www.youtube.com/watch?v=996JD4d6vwY
      Sveriges svinradio är f.ö. ett direktinpluggat postgenialt alternativ till Sveriges bilradio...........................................
      Bifogade filer
      Last edited by prylsnubben; 2012-06-16, 21:46.

Comment

Du ska då alltid "sticka" upp.
        Nog fick Du väl en racerbil av pappa och mamma, då de inte hade tålamod att vänta ut kön till radiobilarna?

Comment

Jodu, en sådan här fick mandrom av sina snälla morbröder 1959.http://www.metropol.se/auctions/deta...B46458D0E84%7D

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
            Jodu, en sådan här fick mandrom av sina snälla morbröder 1959.http://www.metropol.se/auctions/deta...B46458D0E84%7D
            Svagt kan jag minnas dem. Min äldre kusin hade säkert sådana, men inte så prydligt välordnade i låda. Han hade kassen full under sängen.
            Det var värre med Svante, som fick en Dinky Toys varje jul och födelsedag. Han sitter med två kassar fulla av orörda bilar i originallådor. Allthop i mint skick.
            Hur gammal han är? Ja, han är tio år äldre än jag och fick den sista bilen strax efter högeromläggningen.
            Då är det väl lätt att räkna ut hur många det blev och vad de är värda idag?

Radiobilar var det ju, och till den gruppen räknas polisbilar också. Eller säger ingen radiobil idag?

Comment

Laeksaker...

Hallå grabbar,
              Gnabba inte, titta på Gideons fina bilder som får tanken att svindla. Det gillar jag. Längtar efter kärlekstunneln... so long

Comment

Radiobilen kan inte bara spela vad som återges i etern, och kassetten med http://www.youtube.com/watch?v=8_VbImuG71M som styrs av ratten. Snurra till vänster och volymen sänks, snurra hårt till höger och det blir så mycket tryck i högtalaren att bilen bilen nästan lyfter.

Det är inte allt. För något decennium sedan kunde radiobilen också fara runt, snurra runt, stöta på någon och backa på en gång om förslaget inte var okej.
                En besiktning i underredet är vad som behövs och sedan är min radiobil en fantom på dansgolvet.

Name:	Radiobil 9.jpg
Size:	29,7 KB
ID:	536047

Comment

Working...
                X