Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gammalt mekano/konstruktionslåda - årtal?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Gammalt mekano/konstruktionslåda - årtal?

Hittade denna lilla låda när jag rensade i garderoberna. Jag undrar om någon kan säga ungefär vilket årtal den gjordes? Trodde det skulle finnas något tryckår i den tillhörande boken men det gjorde det inte. ...Jag antar att denna låda var min fars och han var i de yngre tonåren i slutet av 30-talet vilket borde betyda att den inte är tillverkad senare än 1940 iallafall. Jag har gått igenom innehållet i lådan och allt verkar finnas kvar (jag har inte räknat alla skruvar och brickor dock ), gummibanden är av naturliga skäl uttorkade och stela och den lilla gula plastbiten som syn på bilden ska inte va där
    Bifogade filer

Fin låda, Mathon. Logon från KF på listan över innehållet användes mellan 1924 - 1966. Skulle gärna vilja veta vad som står i nedre högra hörnet på samma sida, samt om det står tryckeri eller annan information i början eller slutet av den medföljande boken?

Comment

Det är faktiskt tryckeriets namn som står längst ner i hörnet, förstår inte varför jag inte kollade upp det bättre och skrev ut det ...hur som helst står det "Nils Anderssons tryckeri"...tack för övrig info

Edit: Nej det finns ingen övrig info på insidan av pärmarna eller liknande.
      Last edited by Mathon; 2011-08-13, 21:36.

Comment

Working...
      X