Nu på den långa fredagen publicerar jag min nionde bildgåta. Jag visar nedan ett litet parti av "saken", som jag erbjuder er försöka klura ut vad det kan vara. Något tillverkningsdatum känner jag inte till, men gissar att den är minst 60 år gammal.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Min nionde bildgåta
Collapse
X
-
Min nionde bildgåta
Nu på den långa fredagen publicerar jag min nionde bildgåta. Jag visar nedan ett litet parti av "saken", som jag erbjuder er försöka klura ut vad det kan vara. Något tillverkningsdatum känner jag inte till, men gissar att den är minst 60 år gammal.
Taggar: Ingen
-
-
Ursprungligen postat av Maria Visa inläggNågon måste ju börja och gissa......... hålslagare?Ursprungligen postat av viol Visa inläggSkåplås eller lådbeslag?Ursprungligen postat av Hirvi Visa inläggFicklampa 1957
HirviUrsprungligen postat av Lars F Visa inläggKan det vara övre delen på vredet på en gammal nyckel?
Något måste man ju gissa på!
/LarsUrsprungligen postat av prylsnubben Visa inläggMungiga.....Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggKapsylöppnare.Ursprungligen postat av Surmasen Visa inläggSkinkgaffel ?
Tack för de intressanta förslagen... men ingen träff ännu.
Comment
-
Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inläggSnusdosa?
Tack för förslaget, men snusdosa är det icke.
Jag visar lite mer...
Comment
-
Ursprungligen postat av guygil Visa inlägglåsbeslag på en väskaUrsprungligen postat av prylsnubben Visa inläggkonservburksöppnarnyckel......Ursprungligen postat av Fahlis Visa inläggLås/knäppe till resväska?
Tack, tack... men tyvärr.
Comment
Comment