Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa era speldosor!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tema: Visa era speldosor!

Har Ni inga gamla speldosor att visa upp? Gärna fina med mycket lull-lull och bjäfs! Men även lite halvfula går bra. Själv har jag bara helfula. Det kanske finns någon speldosetråd redan, men jag hittade inte den. Tack på förhand. Mvh Jag och säkert fler som vill se. Hoppas på Era bidrag!
    Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

Ett skräckexempel som jag, dessbättre, inte äger.
    Bifogade filer
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Comment

Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
      Ett skräckexempel som jag, dessbättre, inte äger.
      Sladden, den var ju inte ens lite bra, helkass jöh, helt värdo, visa en halvsådärfin speldosa ist

Comment

Det enda jag har att bidra med är en vanlig ask.
        Vad den spelar har jag ingen aning om.
        Bifogade filer

Comment

En Crown Devon musical jug får bli mitt bidrag. Spelar Daisy Bell så länge som fyllandet av glas pågår. Tystnar som tur är när kannan ställs på bordet. Skulle gissa på 30-talet eller där omkring. Finns ganska många samlare av spelande keramik i England.
          Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
            Det enda jag har att bidra med är en vanlig ask.
            Vad den spelar har jag ingen aning om.
            Bra Kecke! Men om den spelar så är det ingen vanlig ask utan en speldosa! Den var fin! Tack för ditt bidrag.

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
              En Crown Devon musical jug får bli mitt bidrag. Spelar Daisy Bell så länge som fyllandet av glas pågår. Tystnar som tur är när kannan ställs på bordet. Skulle gissa på 30-talet eller där omkring. Finns ganska många samlare av spelande keramik i England.
              Den var intressant, har aldrig sett nåt liknande Jag har några spelande flaskor om jag ens har dom kvar, hoppas jag inte har dom kvar Jag kan bara bidra med en länk till fantastiska speldosor:
              exquisite and rare music boxes, singing birds, mechanical birds, tabatieres, faberge imperial musical eggs, reuge, le ore and antique music boxes

Jag tror att det tassar omkring någon på detta forum som är lite för blyg för att visa sina fina speldosor

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
                Det ar verkligen en festlig kanna/tillbringare!

Men är spelverket vattenskyddat... med tanke på diskning?

Sett på min datorskärm ser det nästan ut som det finns text runtom foten; står kanske sångtexten där?

Comment

Hej Curios.
                  Den är så finurlig så att vid diskning går själva speldosan att ta bort. Sitter på utsidan på undersidan. Visans hela text står på den sida som inte syns.

Comment

Spelande flaskor har jag några stycken om det räknas som speldosor
                    --eller hur det nu va.

Comment

Men hallå, massor av medlemmar och två bidrag av speldosor..Det var väl klent! Jag tror att det finns fler medlemmar som tassar in på denna tråd som har speldosor. Var nu inte så blyga, det är riktigt coolt med speldosor. Det är bara ocoolt att inte visa dom. Nisse8 du har säkert inte bara spelande flaskor utan du har säkert en vacker ask med en snurrande ballerina där du förvarar ditt finaste nipper
                      Tyvärr har jag inga speldosor själv.

Comment

Mtt bidrag

till kategorin speldosa.
                        Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av bege Visa inlägg
                          till kategorin speldosa.
                          Rar!

Comment

Working...
                          X