Det är inte så många inlägg om armbandsur här i klockdelen av forumet. Men det är definitivt ett intressant samlarområde som jag gärna skulle lära mig ännu mer om. Tyvärr inte så lätt att hitta fynd om man inte har väldig tur och koll har jag märkt. Här är en sajt där man kan hitta priser på begagnade märkesklockor från Rolex, IWC osv. Bra både för att hitta klockor om man är intresserad av att köpa eller om man på ett ungefär vill ha reda på vad man kan få för sin klocka. Har ni gjort fynd på klockor på loppisar och antikhandlar? Har ni andra resurser för att hitta info om och bestämma värdet på klockor?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Armbandsur
Collapse
X
-
Det är inga svar på Dina frågor men här en länk till en fundering jag hade för ett drygt ett år sedan och det är möjligt att man kan söka mer på nätet. http://precisensan.com/antikforum/sh...Hand-Pre-owned
-
Hejsan!
Det beror nog lite på vad man letar efter och vad man menar med fynd.
Loppisens tid är nog förbi, tror inte att någon slumpar bort tex en Jaeger memovox på loppis.
Medvetenheten är för stor, bla genom AR och även nätet.
Det bästa sättet att skapa sig en uppfattning om priser är att aktivt följa den svenska marknaden, titta på slutpriser hos Kaplans osv.
Tror inte på några "Quick fix" där.
Olika länders marknader ser väldigt olika ut. Därför kan det bli väldigt fel om man tex tar prisuppgifter från Chrono 24.
Det billigaste sättet att införskaffa nya objekt är genom urmakarkontakter.
Har man inga sådana är man nog tyvärr tvungen att deltaga i huggsexorna på auktionshusen.
Handla direkt i butik är åtminstone det dyraste sättet att skaffa sig klockor.
Jag vet inte om du blev något klokare.
Kanske är mitt inlägg svamligt.
Ber i så fall om ursäkt.
Såg att det finns en tråd där man ska visa upp sina klockor.
Lägger upp några bilder där på lite av det jag samlar.
mvh
Comment
Comment