Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
fyrkantigt äldre armbandsur i silver
Collapse
X
-
Armbandsur i silver. Fasta bandfästen. Boettformen kallas cushion eller kuddformad. Ca. 1920. Verket ser ut som ett standardverk av relativt enkel klass, ser inte så mycket lagerstenar/rubiner i det. Kanske finns det en tillverkarmärkning någonstans i verket. Tavla med röd 12:a brukar samlarna tycka om.
Leta efter en billig urmakare som kan rengöra, olja och rucka innan du börjar använda den. Ett urverk med gammal eller torr olja slits mycket och går heller inte rätt. Du har inte skrivit storleken men jag tror det är ett herrur. Dom var små vid den här tiden, kanske 25 till 30 mm tvärs över, kronan borträknad. Kan vara inspirerat av denna Rolex. http://www.secondtimearoundwatchco.c...ale/rolex/8351
Visarställningen fixar en urmakare på 5 minuter.
Pris är svårt att säga, silvervärdet förståss, men kanske 300 till 1000:- beroende på köpare och klockans skick och funktion.
Vet inte var du bor men skicka ett PM så kan jag tipsa om billig urmakare. Priserna för en service kan faktisk variera mellan 300:- - 2500:- hos olika urmakare. Urmakaren kan också se om verket är slitet eller skadat samt om det är värt att fixa det.
En gammal mekanisk klocka är i behov av service ungefär vart 5:e år.Last edited by Sladden; 2012-09-12, 08:48.Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
-
Armbandsur i silver
aTack för hjälpenUrsprungligen postat av Sladden Visa inläggArmbandsur i silver. Fasta bandfästen. Boettformen kallas cushion eller kuddformad. Ca. 1920. Verket ser ut som ett standardverk av relativt enkel klass, ser inte så mycket lagerstenar/rubiner i det. Kanske finns det en tillverkarmärkning någonstans i verket. Tavla med röd 12:a brukar samlarna tycka om.
Leta efter en billig urmakare som kan rengöra, olja och rucka innan du börjar använda den. Ett urverk med gammal eller torr olja slits mycket och går heller inte rätt. Du har inte skrivit storleken men jag tror det är ett herrur. Dom var små vid den här tiden, kanske 25 till 30 mm tvärs över, kronan borträknad. Kan vara inspirerat av denna Rolex. http://www.secondtimearoundwatchco.c...ale/rolex/8351
Visarställningen fixar en urmakare på 5 minuter.
Pris är svårt att säga, silvervärdet förståss, men kanske 300 till 1000:- beroende på köpare och klockans skick och funktion.
Vet inte var du bor men skicka ett PM så kan jag tipsa om billig urmakare. Priserna för en service kan faktisk variera mellan 300:- - 2500:- hos olika urmakare. Urmakaren kan också se om verket är slitet eller skadat samt om det är värt att fixa det.
En gammal mekanisk klocka är i behov av service ungefär vart 5:e år.
Bor i Kiruna
Klockan fungerar, men inte rengjord sedan jag fick tag i den för 45 år sedan.
Comment
Comment