Någon som kan ge mig några ledtrådar om detta skåp? Ursprung? Ålder? Ungefärligt värde?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gammalt skåp
Collapse
X
-
Skåp förmodligen med England som hemland. Från 1900-talets första hälft. Ser att du använder det som det skall användas. Till diverse smått och gott av allehanda slag. Ser inte men antar att det är glasat även på sidorna. Ofta finns spegelglas på insidan för att ge intryck av att skåpet innehåller mer godsaker än det gör
Trevliga saker du har i skåpet.
-
Hej Ulf! Tack för ditt svar! Du bekräftar det jag hittlis fått fram. Fått en uppgift att det troligen är från de första årtiondena på 1900 talet. Skåpet har glasade sidor. Troligen är bakstycket bytt.
Det som ä inne i det är delar av min samling av Pierre Forsell designade ljusstakar och föremål alla från Skultunas serietillverkning eller hans privata studio där. Har något unikt föremål som t.ex skapelsen i bakgrunden på översta hyllan. Bara sett en liknande i Skultunas museum.Samlar även mässingljusstakar i allmänhet från Sverige speciellt. Har just nu fokus på det moderna. har ca 270 mässingsföremål i min samling idag.
Anledningen till att skåpet kommit in bilden är att min äkta hälft tröttnat på att damma min samling, och jag är för lat för att göra det själv allt för ofta.
När skåpet är i ordning kommer nytt foto.Last edited by Halebopp; 2007-12-13, 22:34.
Comment
-
Så du är på jakt efter typ tio skåp till?Ursprungligen postat av Halebopp Visa inläggHar just nu fokus på det moderna. har ca 270 mässingsföremål i min samling idag.
Anledningen till att skåpet kommit in bilden är att min äkta hälft tröttnat på att damma mina samling, och jag är för lat för att göra det själv allt för ofta.
När skåpet är i ordning kommer nytt foto.
Comment
-
Ser Pendeln på väggen. Samlar inte Forsell men har några saker av honom. Inga rariteter men ändå. Naturligtvis har jag de konformiga salt- peppar och sockerströare. Inte mässing förstås. Angående skåpets värde så är dessa skåp ganska populära då de är lättplacerade. Har ett liknade själv som hyser diverse figuriner och annat. Gav själv ett par tusen för mitt för ett antal år sedan. Hur prisbilden är i dag är jag osäker på men kostar nog lika mycket eller lite i dag.
Comment
Comment