Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som känner igen detta skåp?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Någon som känner igen detta skåp?

Funderar på att köpa det, Vill dock veta om någon kan berätta mer om det. Ålder, vad man skall betala etc. All information mottages tacksamt.
    Bifogade filer
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Chiffonjé är väl den mest använda benämningen? Jag googlade på det och hittade fler liknande... Den här har en härlig, men troligen inte så uppskattad blandning av Jugend och Nyrenässans. Troligen betalas det bättre om det är antingen det ena eller det andra.

Comment

Det står på en loppis och är inte prismärkt. Jag gillade skåpet och dom skulle ta reda på priset. Peronalen trodde på 800-1200. Jag är väldigt intresserad då det är många lådor att stoppa prylar i. Jag är mest intresserad av att priset bli så lågt som möjligt då jag skall köpa det och inte sälja det

Comment

En fullt funktionibel Chiffonié för det priset och gott skick är väl inte så farligt?
        Det kanske går att komma ned ett par hundra till, fast det beror ju lite på vad du vill ha, och hur länge du orkar leta. Oftast brukar de väl alla fall kosta lite mer.
        Min snedklaff som jag väl visat förrut betalade jag 800 inklusive frakt för. Den är skulle jag gissa 100 år, fast renoverad vid ungefär samma tid som din är gjord. Generellt brukar den här typen bli lite billigare.
        Jag tycker att 1000 kronor för en välgjord ca. 100 år gammal och mycket användbar möbel är överkomligt.

Comment

Jag tycker att du ska slå till - jättetjusig och SÅ många lådor. Letar du så kanske du hittar ett lönnfack, vem vet.

Comment

Ursprungligen postat av Susiflätan Visa inlägg
            Jag tycker att du ska slå till - jättetjusig och SÅ många lådor. Letar du så kanske du hittar ett lönnfack, vem vet.
            Jag behöver inte leta, det finns lönnfack

Comment

Working...
            X