Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värdering av gammalt Linneskåp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Värdering av gammalt Linneskåp

Jag skulle behöva hjälp med värdering på gammalt Linneskåp som har original spegel med fasade kanter, skåpet är i fint skick

Anledningen till min fråga är att jag har ute en säng på blocket och då råkade linneskåpet komma med på bilden, sedan har flera hört av sig och vill köpa skåpet men ingen är intresserad sängen

Click image for larger version

Name:	IMG_4972.jpg
Views:	1
Size:	108,6 KB
ID:	660519

gammalt linneskåp

Ingen som vågar dra till med en gissning

Skulle verkligen behöva lite vägledning med prisbilden?

Comment

Sympatisk storlek, lättplacerad och rätt känsla - vore kul å veta. Lycka till.

Comment

Ursprungligen postat av hallinskan Visa inlägg
        Sympatisk storlek, lättplacerad och rätt känsla - vore kul å veta. Lycka till.
        Jag gillar skåpet och som du säger mycket bra storlek H 188, B 74, D 49, men har egentligen inte plats för skåpet och nu när ett intresse uppstod pga min Blocket annons på min säng kanske det ändå är läge att sälja skåpet och köpa något annat roligt

Comment

Ursprungligen postat av mangel Visa inlägg
          Jag gillar skåpet och som du säger mycket bra storlek H 188, B 74, D 49, men har egentligen inte plats för skåpet och nu när ett intresse uppstod pga min Blocket annons på min säng kanske det ändå är läge att sälja skåpet och köpa något annat roligt
          Själv har jag ingen erfarenhet av att SÄLJA på Tradera, men där kan du väl själv sätta ett ordentligt tilltaget lägsta försäljningspris på ditt trevliga linneskåp... och sedan hoppas att folk börjar bjuda över varandra.

Comment

Om du har flera intressenter så är det bara att be dem lägga bud. Attraktivt skåp för dem som gillar att måla om. 2000 kr tycker jag är rimligt att begära för det. Bor du i Stockholm och målar det vitt så kan du nog begära det dubbla.

Comment

Kanske det skulle vara läge att måla skåpet innan försäljning? tror dock att skåpet aldrig har varit målat, jag kan ha fel men hittar inte några färgrester på skåpet, skåpet har funnits i min familj sedan tidigt 50-tal och var redan då omålat.

Comment

Det har alldeles säkert aldrig varit målat, men det är mycket populärt med vita möbler nu för tiden.

Comment

Hallon,
                  Måla inte, det är smink som nästa köpare vill tvätta bort. Visa respekt. So long...

Comment

Tycker inte heller att det ska målas, men om man vill tjäna en extra krona så är det vad man får göra, och det är väldigt stor risk för att nästa ägare ställer sig och målar om det själv ifall man säljer ett sådant här skåp omålat nu.

Comment

Working...
                    X