Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite nyfiken på detta skåp.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Lite nyfiken på detta skåp.

Någon som kan svara på ungefärligt ursprung, ålder, varifrån samt ev värde.
    Bifogade filer

Hm, ser inte så gammalt ut, jag får lite souvenirvibbar av det...

Comment

Jag helgarderar med att mästaren är en en slöjdintresserad amatör som har försökt skapa ett "antikt" skåp utifrån egna ofullständiga fantasier. Men att besvara dina frågor om varifrån, vem, och varför är omöjligt, likaså att säga något om "värde". Materialet är misshandlad furu och någon ålder att tala om ser man inga spår av - en gissning: sent 1900-tal.
      Men värdet får du om du ställer skåpet på en auktion och låter det gå under klubban, fast jag tror inte skåpet kommer att nå några höjder i det avseendet.

Även om det är ett ambitiöst projekt med sniderier etc, och att mästaren bakom skåpet säkert hade jättekul när han tillverkade det - är det riktigt dåligt och illa designat som möbel betraktat.
      Last edited by HgF; 2010-03-28, 03:35.

Comment

Då har vi samma känsla då, ser lite amatörmässigt ut. Men coolt ändå.

Comment

70-80 tal från Spanien! Såldes bl.a på Stalands möbler. Mina föräldrar införskaffade för då dyra pengar ett helt sovrumsmöblemang samt ett helt matrumsmöblemang nångång runt sent 70 tal. Träslaget är bränt furu eller Piñe (utt. pinje) som det heter. Just denna möbel är extra påkostad med bodega motiv

Comment

Se där, då var mina "souvenirvibbar" inte helt fel

Comment

Working...
            X