Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hitta ca 40-tals bokskåp?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hitta ca 40-tals bokskåp?

Börjar bli lite desperat, kan nån kanske ha nåt tips eller fundering på alternativ...

Behöver, och vill ha, förvaring med glasdörrar, helst 40-tal. Idealet skulle vara såna enkla bokskåp med skjutdörrar, med ca 30 cm djup, helst på ben. Gärna mörk björk, med nån liten kant i annan träfärg, som är vanligt på dem. Vanliga glasdörrar, ev. med nån enklare utsmyckning, går också bra. Höjd allt mellan en och två meter. Bruksföremål till hyfsat lågt pris. Och i Stockholm. So far so good.

Men: det ska vara en bredd på 2,5-3 meter, helst 2,8. Alltså förmodligen två likadana, eller nåt.
    Finns det överhuvudtaget nån rimlig chans att hitta nåt sånt?

Börjar i min desperation snegla på IKEAs Billy, men vet att med honom skulle jag bli olycklig.

Hallå Moe, Kul att du hittade hit och hoppas du stannar kvar. Här finns experter på det mesta, för de flesta.

Jag är ingen expert på bokskåp, men i dina kläder skulle jag leta efter gammal
    butiksinredning, som numera är sällsynt.

Ett alternativ kan kanske vara det jag gjorde, nämligen att bygga samman IKEAS Billy med deras underskåp för badrum och det blev ganska tufft.

Good luck och so long...

Comment

Ett annat alternativ är att använda köksöverskåp med vitrinluckor och sätta dem på en sockel, rent och snyggt och går att få i de flesta material och färger Med en bänkskiva upptill och/eller krönlist som pricken på i:et för finare avslut.

Ps... jag använder mig själv av hederliga billy med köksluckor monterade på...

Comment

Man tackar! Snabba och kreativa svar, det gillar vi

Japp, butiksinredning, absolut! Har sett en del SUPERsnygga och funktionsmässigt suveräna - men alldeles för djupa. Är det nån annan som har annan erfarenhet?

Den gode Billy har förvisso den fördelen att han finns i björk. Man kunde säkert skoja till honom med en mörktonad lack och andra knoppar, och lite sånt.
        Hmm, kanske nåt att fundera vidare på, trots allt... Fast den gamla själen är det nog värre med...

Kul, fick lite nytt att fundera på

Comment

Prova Viking Antikvariat i Luleå, har du tur kanske kan har något sådant till dej.

Comment

Tack, tror att jag hittade rätt ställe på google.

Ska passa på att rätta mig själv också: höjden behöver inte vara en meter ens, tänkte fel när jag skrev mitt första inlägg.

Comment

Working...
            X