Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Annorlunda pinnstol

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Annorlunda pinnstol

Hejsan! Jag fick nyligt tag på en speciell pinnstol, som till viss del påminner om Arka av Yngve Bergström, men som är mer extrem. Någon efterapning som tagits ett steg längre, eller någon annans design, kanske.

Stämpeln är ett stort S med siffrorna 120 och bokstaven K i, som ni förhoppningsvis kan se på bilden. Vad tror ni?
    Bifogade filer

Ser ut som Bågen av Sven Engström och Gunnar Myrstrand.

Comment

Ja, det ser ju faktiskt ut att stämma. Strålande trevligt i så fall.
      Hade funderingar på att eventuellt måla om den, men jag tror nog att jag kanske står över målandet i sånt fall. Ska nog däremot lämna in dynorna på omstoppning, då de har börjat torka sönder.

Comment

Låter som ett klokt beslut att inte måla om den men däremot att fixa dynorna. Mycket snygg stol!!!

Comment

Wigerdals värld tar 12 000 kr för en sån stol!

Mycket snygg stol, grattis!

Comment

hej, är du intresserad av att sälja stolen?
            jonas@studiojox.se

Comment

Nu håller dynorna på att stoppas om och jag tänkte dessutom byta ut tyget. Tankarna snurrade runt, skulle det bli ett Franck-tyg? Njaaa, om det sitter ett nedtonat grått tyg original ska man kanske inte förstöra tanken med stolen. Så, jag bestämde mig för ett liknande grått tyg från Danish art weaving.

Men när min goda vän som ska fixa omstoppningen tar bort det gråa tyget på ryggen uppenbarade sig någonting rätt tufft.

Click image for larger version

Name:	tyget.jpg
Views:	2
Size:	94,4 KB
ID:	512012

Så, nu får jag omvärdera allt igen. Är det någon som har koll på vem desigern kan vara? Det påminner mycket om Goecken Jobs och jag har mejlat Jobs handtryck för att se om det kan vara deras. Allra helst vill jag hitta ett likadant tyg att klä om med.
              Tyvärr var tyget bara kvar på ryggen, inte på sitsen.

Vad tycker ni?

Comment

Working...
              X