Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som vet hur denna 40-50 tals lampa ska sitta ihop??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Kickster_ Visa inlägg
    Lamphållaren är gängad i botten o passar på metallbågen på lampan, men jag har också funderat om det kanske varit någon annan innan som är längre... Den kupade koppen har ett litet hål och passar precis på den gängade delen på metallbågen...Den mer puckformade koppen och stora skärmen har samma dimension på sina hål. De två skruvarna, som har sina huvuden lackade i samma färg, passar att skruva i om man sätter ihop de båda kopparna.

Hoppas detta kan driva funderingarna framåt...

Det om skruvarna och även det andra bekräftar bara det jag antog.

Comment

Alltså ett sånt engagemang..jag har läst denna tråd med största nöje o beundran..men nu kommer ju frågan..hur gick det???????????????

Comment

Självklart måste jag ju underrätta er om utgången Tack för alla bra förslag och tips! Några som verkade jättebra gick dock inte eftersom de olika delarna inte passade ihop på det sättet men men trixade lite och såhär blev slutresultatet efter att att ha provat lite olika varianter. Detta var det som funkade bäst med de delarna som jag hade och om det är såhär den varit från början har jag ingen aning om men snygg är den iaf

Hur som helst, tack alla som engagerat sig i pusslandet!
        Bifogade filer

Comment

Det var riktigt roligt att se slutresultatet

Comment

Ja det var en ovanlig och väldigt trevlig lampa . Grattis

Comment

Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
              Fireflites: Din instruktion i inlägg nr 5 fick mig osökt att tänka på Kurt Olsson.

Jag beundrar din energi!
              kurt olsson tog inspiration av mej *s* fick säkert perspiration också... var det inte så jag hade ritat *s* som den vart?
              livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Working...
              X