Jag har hittat ett Karl-Johan bord och funderar på att köpa det. Men är det ett helgerån att kapa ner det till ett soffbord?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Karl-Johan bord
Collapse
X
-
Det är helgerån ur ekonomisk synvinkel eller om man intar samma perspektiv som herr Knutsson, men är det till eget bruk så är det väl mest praktiskt? Min personliga inställning är att man skall använda och ha glädje av sina saker. Dock så tycker jag att det vore synd på det kulturhistoriska värdet som ligger i ett dylikt bord. Något som du bör tänka på innan du utför en sådan här åtgärd är att bordets proportioner kommer att förändras och kanske inte kommer att te sig lika vackert ut som före kapningen.
-
Håller med Kee man skall ha glädje av saker och ting, kapa av det så blir det dubbel glädje om man har någon form av vedeldning.
Ännu ett glädjeämne kan vara att det blir ett bord minder som i sin tur kan glädja alla dom återstående borden i samma stil.
I have a frogg!!
[766: Redan förra gången du postade den här bilden gjorde ägaren det mycket klart att han inte tillät denna publicering. Bilden borttagen, och gör inte om det här! / cjf]Last edited by cjf; 2006-04-09, 21:00.
Comment
Comment