Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpt av en trevlig prick, men vad?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Köpt av en trevlig prick, men vad?

Jag begav mig in till Västra malmen och storstan och köpte denna fina lampa (stor och liten hjort i månsken?) jag var så exalterad så jag glömde att fråga, så innan jag ringer och stör den ursympatiska pricken så försöker jag här. Jag vet inte något, får art decovibb men den kan vara senare? 30 cm hög, frostade glasskivan ca 40 cm i diameter. Ärggröna hjortar men vet ej material? Ja vad, om något, kan sägas om denna? Ser inga stämplar what så ever. Kram på er där ute!
    Bifogade filer

lite större bild, men suddig dock

Click image for larger version

Name:	lite större.jpg
Views:	1
Size:	105,0 KB
ID:	553977

Comment

Materialet är centralt i den här frågan. Du måste ta reda på vad som finns under den gröna ytan. Det kan dels vara patinerad brons, dels en målad zinklegering. I det förstnämnda fallet är den frilagda metallen gulaktig och kan ha en dämpad grågul ton. I det andra fallet är grundmetallen helt grå utan gula inslag. På små nötta fläckar på undersidan brukar metallfärgen framgå.

Tillägg:
      Av lamphållarens status att döma befinner vi oss i alla fall före kriget.
      Last edited by HgF; 2014-02-27, 22:56.

Comment

Aha, det är något brunsvart järnhaltigt´metall, inte brons eller mässing, det tror jag inte av din, Hgf, beskrivning. Och djuren (förlåt bristande zoologisk klarsyn) det är nog ingen hjort utan... enhörningar... Kram, kram!

Comment

Working...
        X