Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Härlig lampa men vem har designat??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Härlig lampa men vem har designat??

Hallelåja i Pesanien.
    Lite lågvatten härinne just nu.
    Intraderade denna grymma taklampa för ett tag sedan men har inte lyckats hitta upphovsmannen/kvinnan till skapelsen.Den är N-märkt.Alltså kommer den från Norge o det kan stämma bra då jag köpte den av en norska som tyvärr inte visste något alls om den.
    Click image for larger version

Name:	008.jpg
Views:	1
Size:	67,1 KB
ID:	660093

Name:	007.jpg
Size:	70,7 KB
ID:	660094

Name:	009.JPG
Size:	87,9 KB
ID:	660095

Lågvattenmärke...

Hallon,
    Du lyser upp tillvaron. Tycker lampan ser ut som förgyllda borrskruvar i jakten på havets guld. Nej, har ingen susning, men fin och ger säkert ett vackert ljus över middagsbordet..... so long...

Comment

Jag tänker på Skultuna och en serie av vaser av Pierre Forssell

Comment

Ursprungligen postat av nobe Visa inlägg
        Jag tänker på Skultuna och en serie av vaser av Pierre Forssell
        https://www.google.se/search?q=SKULT...=isch&imgdii=_
        Ja ,det håller jag med om att den gör.Matchar mina båda kronvaser därifrån
        Har sett lampor formgivna av Forsell och de påminner inte ett dugg samt är stämplade.
        Får Sarpaneva vibbar av solarna som är formgjutna o ganska tunga samt har ytstruktur som påminner om finska smycken.Solarna är lösa dvs sitter inte fast på tuberna utan hålls på plats av lamphållarna.Knepig konstruktion...

Comment

Vad kul, jag har en bords-/väggvariant (vet inte vilket den är tänkt som) i samma serie =) Har inte heller lyckats klura ut vilka som tillverkat den men på något sätt får den mig att tänka på de där ljusstakarna som inte är Nagel utan andra, de har lite liknande gjutet mönster.
          Att den är N-märkt (det är min också) behöver nog inte betyda att den är tillverkad i Norge, bara att den sålts där. Tror jag i alla fall =)

Comment

Ursprungligen postat av Wanja Visa inlägg
            Vad kul, jag har en bords-/väggvariant (vet inte vilket den är tänkt som) i samma serie =) Har inte heller lyckats klura ut vilka som tillverkat den men på något sätt får den mig att tänka på de där ljusstakarna som inte är Nagel utan andra, de har lite liknande gjutet mönster.
            Att den är N-märkt (det är min också) behöver nog inte betyda att den är tillverkad i Norge, bara att den sålts där. Tror jag i alla fall =)
            Hej Wanja!
            Kul att höra att det finns fler modeller.
            Det vore jätteroligt om du lade upp en bild på din lampa här

Comment

Working...
            X