Hej på er! Tänkte höra med er kunniga PES:are om denna f.d. fotogenlampa. Min mor hävdar i sten att det alltid varit en lampa (först fotogen sedan elektrifierad), dvs att det inte är en vas som modifierats. Jag å andra sidan tycker att det ser ut som om överdelen i porslin inte passar med kroppen i porslin, inte när det gäller färskiftningar och inte när det gäller dekor. Vad tror ni? Tyvärr är min mor mycket rädd om denna (som hon fått från sina mor- eller farföräldrar) så jag har ännu inte fått tillåtelse att skruva bort foten för att titta på undersidan av porslinskroppen.
Som kuriosa kan tilläggas att när jag vände och vred på denna tidigare idag så tyckte jag att det lät som småspik som rasslade inne i lampkroppen. Jag kikade och kikade och vände och vred och tillslut såg jag vad det var: Det visade sig att min mormor någon gång runt -73 hade stoppat ner två igentejpade kuvert med gamla 10-öringar och 25-öringar i lampan för safe keeping
Som kuriosa kan tilläggas att när jag vände och vred på denna tidigare idag så tyckte jag att det lät som småspik som rasslade inne i lampkroppen. Jag kikade och kikade och vände och vred och tillslut såg jag vad det var: Det visade sig att min mormor någon gång runt -73 hade stoppat ner två igentejpade kuvert med gamla 10-öringar och 25-öringar i lampan för safe keeping
Comment