Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Triplex pendeln av Johan Petter Johansson

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Kollade på tråden verkar vara i ganska dåligt skick och dessutom rödmålad. VE OCH FASA! Har hittat en triplexmodel som är ganska lik den som finns på länken. Fanns hos en antikhandlare för inte så mycket och som inte kräver lika mycket jobb innan den är i fungerande skick. Det blir nog den istället :-)

Comment

Bild kan jag fixa när den dyker upp, kan ta ett bra tag så vänta den inte i morgon.

Comment

Jag är intresserad av att införskaffa en TRIPLEX.

Comment

Lampan på tradera gick för över 4000, får gratulera säljaren! Att vilja ha en Triplex kan visst bli dyrt
          Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Är detta något liknande tro?
            Bifogade filer

Comment

Kollade lite noggrannare och visst var den märkt Triplex på den stålfärgade "kulan". Är kupan orginal tro? Den är väl i något plåtliknande material. Som ni ser på bilden är den inte så snygg, men jag tror inte skiten sitter djupt. Någon som har tips på medel att använda?

Comment

Triplex Pendeln

Hej

Jag letar för fullt efter en Triplex lampa främst den teleskopiska men även andra. Om det är någon som har eller vet någon som har och kan tänkas vilja sälja hör gärna av er.

Mvh Robban
                Bifogade filer

Comment

Denna lampa har diskuterats tidigare här:
                  "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                  Konfucius

Comment

Välkommen till PES robertk.
                    knappast meningslöst.

Comment

Hej

Även jag är på jakt efter en triplex rullpendeln. Om det är någon som har en och vill sälja är det bara att säga till. Oavsett skick och om den är komplett eller inte..

MVH Robban

Comment

Kolla hos Yoni:
                        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                        Konfucius

Comment

Tack
                          Jag har pratat med honom och dom han hade är tyvärr sålda.
                          /Robban

Comment

Triplex liknade lampa

Triplex liknade arbetslampa, någon som vet var den är tillverkad?
                            Bifogade filer
                            I’m a real mean bitch!

Comment

hej maria det är troligen en triplexpendel av johan petter johansson (mannen som även konstruerade skiftnyckeln) lampan tror jag han konstruerade 1926 jag undrar är inte säker men jag tror dom tillverkades vid asea
                              Last edited by harley; 2008-06-01, 23:43.
                              behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Har en triple x...

Jag har en lampa av modellen på bilden under första inlägget, men ljusgrå/vit. Skicket är väl bra bruksskick, helt komplett, fungerande men med lite glapp här och där. Kan tänka mig att skiljas från den för rätt slant, någon intresserad?
                                Micke

Comment

Working...
                                X