Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker ny lampkupa samt info om lampa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Söker ny lampkupa samt info om lampa

Hej!

Köpte denna lampa i somras och fick den sänt till mig men olyckligtvis så gick kupan sönder.

Finns det någon som kan hjälpa mig att hitta fram till en ny sådan här kupa????
    Den är 30 cm i diameter i botten så det är en stor skärm

Har någon lite information om lampan, var den kan vara ifrån och ca år? En kunnig man nämnde att
    den förmodligen inte var från sverige utan snarare England eller Frankrike... rätt eller fel?

Älskar den fantastiska gröna färgen på kupan och sörjer att den är i bitar. Så er hjälp vore fantastisk!!!
    Click image for larger version

Name:	lampa.jpg
Views:	1
Size:	22,7 KB
ID:	652192

Hallå,
    Kommer just från förrådet där jag hade två fotogenlampor, bordsmodell, med just den där trevliga platta skärmen och exakt samma pistagegöröna färg.
    Sannolikt från England runt sekelskiftet. Dom bör ha en cirkelformas "tratt" i mässing ovanpå kupan. Kunde inte hitta dom.

Svårt att finna i Sverige, tror jag. Kontakta A la Carte Antik
    |

08 - 661 99 88
    Riddarg. 11 A
    114 51 STOCKHOLM

och i grannhuset finns en annan butik med enbart gamla lamor. Har tappat namnet men A la Carte vet. Lycka till och so long...

Comment

"Hallå,
      Kommer just från förrådet där jag hade två fotogenlampor, bordsmodell, med just den där trevliga platta skärmen och exakt samma pistagegöröna färg.
      Sannolikt från England runt sekelskiftet. Dom bör ha en cirkelformas "tratt" i mässing ovanpå kupan. Kunde inte hitta dom.

Svårt att finna i Sverige, tror jag. Kontakta A la Carte Antik
      |

08 - 661 99 88
      Riddarg. 11 A
      114 51 STOCKHOLM

och i grannhuset finns en annan butik med enbart gamla lamor. Har tappat namnet men A la Carte vet. Lycka till och so long...[/QUOTE]"

Hej!

Taack för din info. Ja jag har tratten i mässing till

Åh jag bara älskar den gröna färgen. Ingen lampa som du säljer tro??

Jag fortsätter leta. Har mailat A .a Carte

Hälsningar
      Plominhouse

Comment

Working...
      X