Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ålder på bordslampa?
Collapse
X
-
1950 gjorde några kända designers lampor av just den där typen.Ursprungligen postat av rufus Visa inlägg[ATTACH]117676[/ATTACH][ATTACH]117675[/ATTACH]Hej!
Någon kunnig på lampor som vet vilken ålder denna lampa har? Är den svensk?
Din lampa kan vara gjord i Sverige och inspirerad av dessa. Den skulle också kunna vara italiensk.
-
Tack för svaretUrsprungligen postat av Retromarcia Visa inlägg1950 gjorde några kända designers lampor av just den där typen.
Din lampa kan vara gjord i Sverige och inspirerad av dessa. Den skulle också kunna vara italiensk.
Tog mig för att titta på undersidan av den och det är en prägling med IB eller bara ett konstigt B och nr 8415 tryckt efter.
Foten är av gjutjärn har jag precis lärt mig.
Vilka designers gjorde denna typ av lamport?
Comment
-
OK, det var intressant att höra. Då är det en Boréns. Jag har en IB 8453 här på skrivbordet.Ursprungligen postat av rufus Visa inläggTack för svaret
Tog mig för att titta på undersidan av den och det är en prägling med IB eller bara ett konstigt B och nr 8415 tryckt efter.
Foten är av gjutjärn har jag precis lärt mig.
Vilka designers gjorde denna typ av lamport?
Boréns låg i Borås och blev uppköpta av norska Luxo för en del år sedan.Last edited by Retromarcia; 2012-05-12, 21:36.
Comment
-
Se där, då fick jag svar. Tusen tackUrsprungligen postat av Retromarcia Visa inläggOK, det var intressant att höra. Då är det en Boréns. Jag har en IB 8453 här på skrivbordet.
Boréns låg i Borås och blev uppköpta av norska Luxo för en del år sedan.
Ska googla lite på Boréns nu.
Comment
Comment