Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FLB - märke på lampa ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: FLB - märke på lampa ?

jag har en lampa märkt FLB nån som vet något om vad det betyder ?
    Bifogade filer

Eftersom det står direkt före Wattangivelsen står det nog för lamptypen. Kanske Flourescent Light Bulb = lysrörslampa.

Comment

Ursprungligen postat av Hermes Visa inlägg
      Eftersom det står direkt före Wattangivelsen står det nog för lamptypen. Kanske Flourescent Light Bulb = lysrörslampa.
      Tvivlar på det. Är det en vanlig glödlampsockel så är den inte gjor för lysrör. Såvida inte armaturen är så ny att den är gjord för dagens lågenergilampor, vill säga. Men det är den väl inte? Vad har den i så fall här att göra?
      Faktum är att det idag finns lampor med beteckningen FLB, som skulle kunna passa in. Men som sagt, hur gammal är armaturen egentligen?

Comment

Det skulle kanske vara lättare att komma med funderingar om ålder och härkomst om vi fick se hela lampan =)

Comment

så här ser den ut .....
          Bifogade filer

Comment

Tack för bilden =)
            När jag såg FLB så tänkte jag på Falkenbergs Belysning men fick inte riktigt ihop förkortningen... Det verkar dock stämma. Se denna med både märkning FLB och etikett från Falkenbergs Belysning: http://www.auction2000.se/auk/w.Obje...3_1640&inO=605
            Det kommer upp flera sökträfar när man googlar så det är nog korrekt, frågan är vad förkortningen står för? Falkenbergs Ljus & Belysning..? Falkenbergs Lampor & Belysning?

Comment

Ursprungligen postat av Wanja Visa inlägg
              Tack för bilden =)
              När jag såg FLB så tänkte jag på Falkenbergs Belysning men fick inte riktigt ihop förkortningen... Det verkar dock stämma. Se denna med både märkning FLB och etikett från Falkenbergs Belysning: http://www.auction2000.se/auk/w.Obje...3_1640&inO=605
              Det kommer upp flera sökträfar när man googlar så det är nog korrekt, frågan är vad förkortningen står för? Falkenbergs Ljus & Belysning..? Falkenbergs Lampor & Belysning?
              Precis som Wanja konstaterat är detta Falkenbergs belysning.Troligen tillhör din golvlampa Italia-serien (Neapel) från 1958. Bifogar bild.

/InB
              Bifogade filer

Comment

Working...
              X