Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EB Einar Bäckström bordslampa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• EB Einar Bäckström bordslampa

Hej

Vet ni var man kan få tag på en knapp som man tänder och släcker lampan med,
    det är gängor så det verkar vara en knapp man skruvar på.
    ( Bilderna lånade från google ).

Tack och Gott Nytt.
    Bifogade filer

En vanlig tryckströmbrytare menar du?
    Det har gjorts många varianter genom åren och det gäller förstås att hitta rätt modell, som passar lampan både fysiskt och stilmässigt. På loppisar och i prylbodar brukar man kunna hitta dem, om man håller ögonen öppna.

Comment

Exakt den där strömbrytaren finns ett köpa sprillans ny. Jag såg den i vitt här på Söder strax före jul. Dessa strömbrytare är ju uniforma och inte av olika stilar eller så, det är själva knappen och en gängad krage som klämmer fast den mot underlaget.
      Jag har flera gamla Luxo L1 här som behöver nya knappar av denna modell, som jag ska försöka ge mig på.
      Last edited by HgF; 2011-12-31, 22:20.

Comment

Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
        Exakt den där strömbrytaren finns ett köpa sprillans ny. Jag såg den i vitt här på Söder strax före jul. Dessa strömbrytare är ju uniforma och inte av olika stilar eller så, det är själva knappen och en gängad krage som klämmer fast den mot underlaget.
        Jag har flera gamla Luxo L1 här som behöver nya knappar av denna modell, som jag ska försöka ge mig på.

Minns du affären på söder HgF?

Tack.

Comment

Ursprungligen postat av bohem Visa inlägg
          Minns du affären på söder HgF?

Tack.
          Elektriska Svea?

Comment

Jag tror det kan ha varit Wirströms järn på Folkungag. De har ett stort sortiment elartiklar och det är den enda affär med sådana saker jag nyligen har besökt .

Comment

Working...
            X