Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt försök på "Klot" lampa på ställning..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Nytt försök på "Klot" lampa på ställning..

Hejsan...
    Försöker med ett nytt försök på lampan för att få lite info...
    Har fått veta att den skulle varit med i ett program av antikdeckarna men har själv missat det programmet.. Och att den skulle vara dansk.. Mer än så vet jag inte... Någon som kanske vet mer om tex tillverkare/designer mm??
    Bifogade filer

Kan inte hjälpa dig med lampan, men om du inte visste det så är den fyrkantiga symbolen på lappen inte en logotyp utan en elsäkerhetsmärkning som betyder att den är dubbelisolerad.

Comment

Jo fick veta det förra gången jag försökte få lite infomation..
      Är samma bild som då.. Men tack iaf..
      Det verkar vara väldigt svårt att få fram någon info om just den här lampan..
      Även om jag fick höra att den va dansk och va med i programmet..
      Det är en hel del som viljat köpa den även om dom inte vet vem som gjort den..
      Men har lite svårt att släppa den då man är svag för lampor..

Comment

Ibland finns svaret närmare än man tror Närmare bestämt i ett sprillans nytt inlägg i bloggen Precis en sån! Lampan är formgiven av Håkan Fransson, Fagerhults Belysning och heter Formula, modellbeteckningen på golvlampan som visas i blogginlägget är G40.

Comment

Ursprungligen postat av Wanja Visa inlägg
          Ibland finns svaret närmare än man tror Närmare bestämt i ett sprillans nytt inlägg i bloggen Precis en sån! Lampan är formgiven av Håkan Fransson, Fagerhults Belysning och heter Formula, modellbeteckningen på golvlampan som visas i blogginlägget är G40.
          http://precisensan.com/blogg/2011/03...rhults-fabian/
          Ruud Ekstrand är det väl ändå som är skyldig till denna skapelse!! Det vet jag,,,för att jag läste det på din länk!!!
          Och jag är djupt tacksam för det! Jag har en golvmodell som jag köpte på biståndsgruppen i Valbo strax väster om Gävle. Jag vill minnas att jag gav 150 kr för den. Jag föll pladask för "hårtorken" och har haft den i minst fyra år nu och har aldrig ångrat mig!! Och nu vet jag var den kommer ifrån. Tack!!
          Last edited by Dykar`n; 2011-04-03, 00:00. Anledning: tillägg
          Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

Comment

Carina meddelade mig igår att hon skkrivit fel i sin blogg och att det nu var ändrat. Jag har inte haft chansen att gå in och ändra svaret här på forumet förrän nu. Som du ser är det inte bara formgivaren utan även tillverkaren som blivit fel i ursprungsinlägget, det skall alltså vara formgivare Ruud Ekstrand, tillverkare Bergbom & Co AB Malmö.

Comment

Tusen tack..
              Nu är änglar.. Någon som vet på ett ungefär vilket år lampan är ifrån??

Comment

Ursprungligen postat av Devon82 Visa inlägg
                Tusen tack..
                Nu är änglar.. Någon som vet på ett ungefär vilket år lampan är ifrån??
                insåg just att jag missat rubriken på blogg inlägget...

Comment

Ur Bra Bohag katalog med kollektionen 1971-72.

Bordslampa B-40 (sidan 72-73)
                  Golvlampa G-40
                  Vägglampa V-40
                  Bifogade filer

Comment

Kan inte hjälpa det..
                    Men tycker lampan är så jäkla tuff
                    Skulle man välja att göra sig av med den någon gång så skulle det ju vara till en person som Dykar´n som har golvlampan.. fast just nu passar den in för bra här så den får vara kvar ett tag till..

Comment

Ursprungligen postat av Devon82 Visa inlägg
                      Hejsan...
                      Försöker med ett nytt försök på lampan för att få lite info...
                      Har fått veta att den skulle varit med i ett program av antikdeckarna men har själv missat det programmet.. Och att den skulle vara dansk.. Mer än så vet jag inte... Någon som kanske vet mer om tex tillverkare/designer mm??
                      Tillverkaren är Bergboms, design Ruud Ekstrand-Christer Norman

Comment

Working...
                      X