Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bordslampa helt i glas. 80-talet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Bordslampa helt i glas. 80-talet?

Hittade på loppis en relativ stor bordslampa som är gjord helt i glas och lampfoten och skärmen är i ett enda stycke där glödlampan sätts inuti foten via den stora öppningen i skärmens "tak". I detta fall ljusblå och vitrandigt glas och jag har försökt googla mig fram till liknande lampor men inte hittat någonting. Misstänker att det kan vara en 80-talslampa?

Någon som vet mer?
    Bifogade filer

Såg en hänglampa i rosa för en tid sedan och kom ihåg att den var etikettmärkt Vetri, Murano. Precis som denna...

Comment

och här är din lampa daterad till 70-tal.
      View this item and discover similar for sale at 1stDibs - Very pretty light blue Murano artglass lamp. The lamp is designed with the classic silhouette of a lamp with shade, but is made entirely of glass. A swirling

Comment

Oj det ser ju verkligen ut att vara samma lampa!! Jag är så imponerad att du funnit detta för som jag har letat. Har sökt på varenda sökord jag kunde komma på.
        Men kan jag verkligen ha gjort ett sådant fynd??? Köpte lampan för 100 kr och på denna sida så vill de ha 795 dollar för den. Det känns nästan lite för bra för att vara sant, men den är som sagt i stort sett identisk med lampan på bilderna från sidan.
        Jag är i valet och kvalet om jag vill ha den kvar, den är lite för extrem för min smak men misstänker att det kanske inte finns ett så stort intresse för den i Sverige. Oavsett så ska jag plocka undan den från köksbänken ikväll, känns som om den är för tillgänglig för mina små.

Comment

Working...
        X