Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp mig med denna upplysande lampa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Hjälp mig med denna upplysande lampa

Kom över en golvlampa idag och vet att jag sett den tidigare men kan inte alls komma ihåg var Nu har jag suttit och letat på nätet som en toka och endast hittat denna (inaktuella) bild från en bilduppladdningssida. Lampan är omärkt och endast en datering i plasten talar om att den är ny (04). Är det någon som känner igen den och kan hjälpa mig med ursprung/tillverkare? Lampan är i plast, 78 cm hög med guldfärg i toppen.
    Bifogade filer

IKEA och skall ha kostat 50kr.
    Tosig i Vaser - [MP Antik & Design]

Comment

Ursprungligen postat av PAT Visa inlägg
      IKEA och skall ha kostat 50kr.
      inget fynd mao
      Men brukar inte IKEA vara duktiga med märkningen och använda sig av egentillverkade delar? Dimmern är nämligen märkt KAOYI Electronic (c) och ingenstans finns det nån liten IKEA märkning.

Comment

Min syster har/hade en liknande din fast i en annan färg tror jag det var.. hon sa det var IKEA
        Tosig i Vaser - [MP Antik & Design]

Comment

Ursprungligen postat av PAT Visa inlägg
          Min syster har/hade en liknande din fast i en annan färg tror jag det var.. hon sa det var IKEA
          Liknande är väl IKEA´s motto när det gäller att plagiera
          Jag tycker mig veta en del om IKEA´s produktioner och denna ger mig inga som helst associationer med dem, snarare att jag sett den i nån tidning istället för i varuhuset. Tills jag blir överbevisad så hoppas jag att det är vad som helst utom IKEA

Comment

Lampan heter Fackla golvlampa uplight, Design C.Öjerstam/M.Ekebäck. H78cm. Max 100W.
            Lanserades 2004 i katalogen, sid 318.
            Pris 229 kr. Artnr 700.566.68

Bevis nog? Hehe

/E
            - Nu har jag två! En liten samling...

Comment

Ursprungligen postat av Peepshow Visa inlägg
              Lampan heter Fackla golvlampa uplight, Design C.Öjerstam/M.Ekebäck. H78cm. Max 100W.
              Lanserades 2004 i katalogen, sid 318.
              Pris 229 kr. Artnr 700.566.68

Bevis nog? Hehe

/E
              Absolut Tackar för överbevisningen

Comment

Working...
              X