Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ljusstake Osram - komplett?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Ljusstake Osram - komplett?

Denna ljusstake har min morbror köpt på auktion. Vi undrar vad som ska sitta i den "fyrkantiga" metallhållaren. Är det en glasbit, och går det i så fall att få tag på en sådan någonstans? Är ljusstaken komplett för övrigt?

Märkning "OSRAM TYP 92 S".
    Bifogade filer
    Last edited by Perry; 2008-12-29, 14:43.

Ursprungligen postat av Perry Visa inlägg
    Denna ljusstake har min morbror köpt på auktion. Vi undrar vad som ska sitta i den "fyrkantiga" metallhållaren. Är det en glasbit, och går det i så fall att få tag på en sådan någonstans? Är ljusstaken komplett för övrigt?

Märkning "OSRAM TYP 92 S".
    Ja det ska vara en färgad glasbit där. De går nog inte att fixa fram sådär bara, men har man tur kan man kanske finna en eller en från en kvaddad ljusstake. Din är alltså inte komplett och den saknar även ljusmanschetterna.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Tack för upplysningarna!

Vet du vilken färg det har varit på glasbiten, och hur manschetterna ska se ut?

Comment

Jag kan kanske ha någon som passar. Problemet är att jag inte vet vart....

Comment

Ursprungligen postat av Perry Visa inlägg
          Tack för upplysningarna!

Vet du vilken färg det har varit på glasbiten, och hur manschetterna ska se ut?
          Manchetterna är i hårdplast, mörka har jag för mig, ganska små, kanske 3,4 mm som de sticker ut från ljuset. De är raka enkla. Det är nog Fantasia ljusstaken heter. Försök googla så finner du kanske en bild på en komplett. Vet tyvärr inte vlken färg som skall vara på den försvunna biten. En orginalkartong med bilden på staken hjälper!
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Detta är mycket riktigt Osrams Fantasi...de brukar finnas ute på Tradera sök där..

Comment

Lilla fyrkantsbiten ska vara gul. Ljusmanchetterna svarta. Mvh
              Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

Comment

Perry...kan kanske lösa ditt problem med den saknade glasbiten..har en gul fyrkantig bit som verkar passa kan du ge mig måtten så ska jag se om den passar

Comment

Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
                  Jag kan kanske ha någon som passar. Problemet är att jag inte vet vart....
                  http://www.precisensan.com/antikforu...ght=glasmosaik
                  Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
                  Perry...kan kanske lösa ditt problem med den saknade glasbiten..har en gul fyrkantig bit som verkar passa kan du ge mig måtten så ska jag se om den passar
                  Kul! Jag ska be min morbror, som har ljusstaken, att mäta det tomma utrymmet, så får vi se om någon har biten som fattas...

Comment

Gör så..biten springer ingenstans*L*

Comment

Nu har jag fått måtten. Den gula glasbitens framsida ska vara 37x37 mm och tjockleken 22 mm.

Jag hittade en bild på Tradera dessutom:

Om någon av er har en glasbit som svarar mot denna ungefärliga specifikation, hör gärna av er till mig med ett pris.

Det går bra att skicka privat meddelande eller epost:
                      per.ericsson (snabel-a) gmail.com

Comment

Jaha min e 39x39 o 16 mm tjock..det var synd..

Comment

Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
                          Jaha min e 39x39 o 16 mm tjock..det var synd..
                          Ja, det är troligen lite för långt ifrån de rätta måtten... Tack i alla fall för erbjudandet!

Comment

Lyfter den gamla tråden och undrar om någon fortfarande har glasbitar till salu. Behöver en rund och en fyrkantig.
                            Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Working...
                            X