Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stämpel på möbel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Stämpel på möbel

Har en undran - Är alla formgivna möbler stämplade??? Eller kan en stol vara "äkta" utan stämpel? Har nämligen en stol som ser exakt ut som en av Yngve Ekströms, men jag kan inte hitta hans märkning någonstans...? Det är en björkstol med sits av sadelgjord.

Hälsningar Tess

dom är säkert inte märkta allihop det finns ju tex omärkt stig linberg gods och en massa konstglas som man vet vem som tillverkat men är osignerat, jag tror inte allt är märkt
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Många möbler har varit märkta med pappersetiketter eller små skyltar som lossnat.

Comment

Tack!

Tack båda två för svar! Det kan alltså vara en "äkta" ändå...

Inte så lätt att veta, tur att det finns människor att fråga!!!

Thanx

Tess

Comment

ja men med betoning på kan för man kan aldrig vara helt säker ta en bild så man kan se stolen det finns många duktiga på pes kanske någon kan säga mer exakt
          behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Har stolen svärtade ben ?

Kan det vara en med svärtade ben samt en liten nackkudde av linne ?
            I så fall har jag en likadan som ska vara från 1950 av Yngve Ekström men tyvärr osignerad även den.
            Nedmonterad för tillfället

Försök som sagt få fram en bild får vi luska lite...

Comment

Är alla formgivna möbler stämplade???
              Nej men alla möbler är formgivna
              Nej, det är inget loppspel.

Comment

Working...
              X