Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Vad står det. - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad står det.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vad står det.

Detta står på en akvarell som dessutom i andra hörnet är daterad 1923. Har försökt att läsa ut vad det står. Får inte till det. Någon som kan läsa ut vad det står. Bild på tavlan kommer.
    Bifogade filer

Här kommer tavlan. Konstnärligt inget märkvärdigt men nyfiken som jag är vill jag veta så mycket som möjligt. Antar att det föreställer något Grekiskt-Ortodoxt. Uniformerna ser ryska ut, tror jag.
    Bifogade filer

Comment

Har du tänkt på att det kan vara kyrilliska gemener i skrivstil? Det var det första jag tänkte på när jag såg dem, redan innan jag såg inlägg 2.
      Jag tycker inte de bildar något läs- eller uttalbart på västeuropeiska...
      Den sida du försökte nå kunde inte hittas, det kan bero på att du klickat på en länk som inte fungerar, att du skrivit in en adress fel eller att sidan du försökt nå är bortagen eller flyttad.
      Last edited by Peter S; 2007-10-29, 15:31.

Comment

Det är riktigt Peter. Min fru hävdar bestämt att det ser ut som "rysska". Då blir det säkert ännu knepigare att tyda det hela.

Comment

Sonen säger att förnamnet börjar på "ja", uttalas så och ser ut som ett bakvänt R.....
          Efternamnet börjar med ett L.
          Sedan var många kanske eller också

Tillägg:
          Här kan du botanisera
          Last edited by Liljerik; 2007-10-29, 17:39.

Comment

Working...
          X