Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inte riktigt vykort, men vad är det?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Inte riktigt vykort, men vad är det?

    Click image for larger version

Name:	DSC_1227.jpg
Views:	1
Size:	95,0 KB
ID:	679152
    Efter min farmor hittade jag 25 st packar med små vykort, minnen från ställen man besökt med turistbilder - 10 st eller fler. Storleken är 8-10 X 6-8 cm. En del förefaller tämligen gamla. Farmor var 105 år hon dog och farfar föddes i år 1900.

    Är det någon som vet mer om dessa saker, och har de något värde?

  • #2
    Ursprungligen postat av AndersA Visa inlägg
    [ATTACH]160725[/ATTACH]
    Efter min farmor hittade jag 25 st packar med små vykort, minnen från ställen man besökt med turistbilder - 10 st eller fler. Storleken är 8-10 X 6-8 cm. En del förefaller tämligen gamla. Farmor var 105 år hon dog och farfar föddes i år 1900.

    Är det någon som vet mer om dessa saker, och har de något värde?
    Hallå Anders,
    Nja, inte kan jag vykort men har något 100-tal, med oceanångare i vykortsformat. Lite blandad kompott i farmors samling. Du måste nog visa bild på kortens baksidor för att kanske få bra ledtrådar.
    Värdet kan variera, ett vykort med Titanic från tiden kan kosta 5000:-, en reproduktion kanske 50:-.
    See You again.. So long...

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallå Anders,
      Nja, inte kan jag vykort men har något 100-tal, med oceanångare i vykortsformat. Lite blandad kompott i farmors samling. Du måste nog visa bild på kortens baksidor för att kanske få bra ledtrådar.
      Värdet kan variera, ett vykort med Titanic från tiden kan kosta 5000:-, en reproduktion kanske 50:-.
      See You again.. So long...
      Tack för svar

      Souvenirkort är nog en bättre benämning. På ett av paketen står det till och med "Souvenirkort för fotoalbumet" på. Ser nu att bilden är tämligen suddig. Men det står inget på baksidan, mer än på vissa, där det står vilket motiv det är.Click image for larger version

Name:	DSC_1242.jpg
Views:	1
Size:	39,2 KB
ID:	564563

      Comment

      Working...
      X