Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En konstifik fråga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• En konstifik fråga

Undrar över det här konstverket, som är osignerat och mäter 40 x 33 cm. Känns inte så värst gammal, kanske sjuttiotal?
    Hittade den häromdagen och tycker att motivet är rätt så häftigt.
    Jag funderar på att rama in och hänga upp den.
    Har ni förslag på vem som kan vara konstnären?
    Bifogade filer

Risk finnes att vid upphängning å det vertikala planet uppstår s.k. fildelning. Konstnärinnan kan möjligtvis vara Arla Pastör. Hon anses vara den som skapat den relativt okända riktningen inom konst som kallas för Pastörism.

Comment

aprill, april?

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
        Risk finnes att vid upphängning å det vertikala planet uppstår s.k. fildelning. Konstnärinnan kan möjligtvis vara Arla Pastör. Hon anses vara den som skapat den relativt okända riktningen inom konst som kallas för Pastörism.
        Hm, henne har jag inte hört talas om. Är hon släkt med Pontén?
        Men håll med om att det är ett snyggt motiv och därför vill jag veta mer om vad ni anser.

Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
        aprill, april?
        Vi är i april månad. Hurså?

Comment

Hallå Gideon, Glad Påsk och grattis till den fina målningen. Undrar om det inte är ett självporträtt. So long...

Comment

jag gissar...

Ok du vill veta vad vi anser, då får du väl veta vad jag tror.

Bli ente lessen nu om det verkligen är ett konstverk. När jag gör rent glasluckan på vår spiskasett med ett medel typ ugnsrengöring och gnuggar runt med hushållspapper så brukar det se ut sådär....jag har aldrig funderat på att det ser ut som ett konstverk, men jag kanske ska ta och tänka om.
            Glad påsk.

Konstnären är du själv eller sotarn!
            Och ska du rama in och hänga upp spisen så använd en rejäl spik.
            Last edited by viol; 2010-04-01, 20:37.
            Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

Comment

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
              Undrar över det här konstverket, som är osignerat och mäter 40 x 33 cm. Känns inte så värst gammal, kanske sjuttiotal?
              Hittade den häromdagen och tycker att motivet är rätt så häftigt.
              Jag funderar på att rama in och hänga upp den.
              Har ni förslag på vem som kan vara konstnären?
              Jag tippar på Carl Bildt, konstverket heter "en grååå/grååå rööra".
              Tilläggas bör att den kom till under hans grå period.
              Han hade även en röd och en grön period. Den röda gick faktiskt över i den gröna nästan omärkligt så att det bestående intrycket av perioderna blev "en röööd/grööön rööra".
              Den grå däremot blev mer beständig och i princip "cementerad".
              Det har väl med de grå cellerna att göra antar jag.

Comment

Det gick inte att bedra er, förhärdade konstexperter och jag fick inte säga mtt "April april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill"!
                En sån här dag kan man inte bli lessen, Viol, och gissningen var nästan rätt - vi befinner oss i köket.

Självporträtt? Ja, så rörig, skiktad och flerfilig känner jag mig alltsomoftast.

prylsnubbens kommentar är fyndig, och jag gillar den skarpt!
                Välavvägd, och tyder på en människokännedom, som inte av av denna världen.

Glad Påsk på er, som sagt!
                Bifogade filer

Comment

God Morgon. Var nästan säker på att det var en konstverk i filmjölksteknik. Man tager några liter filmjölk och häller i en form med kant. Gärna en bakplåt.
                  Har som liten grabb använt mig av kanel och filmjölk och på detta sätt skapat olika mönster. Så visst blev jag lurad av Gideons eminenta hantering av en klick smör. Är både bitter och butter på mig själv att jag inte såg detta.
                  Får trösta mig med en påsktårta. Glad påsk alla.
                  Bifogade filer

Comment

Working...
                  X