Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gammal svensk religiös bok.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Gammal svensk religiös bok.

    Jag har i min ägo en gammal bok från 1713 med titeln "FLAVII JOSEPHI Judiske HISTORIA utaf ARNOLDS D' ANDILLI franska uttolkning på swenska öfwersatt . Then första delen". Den är troligtvis ombunden någon gång på 1800-talet och papperslagning på den första sidan. Någon som kan ge en litet hum om vad den kan tänkas vara värd? Vet att det är svårt att säga värde utan bilder så jag skall försöka fixa bilder.

    Tack på förhand!
    Last edited by Pacini; 2007-10-15, 21:06. Anledning: Småkladd
    Prylar, älsssskade prylar!!! Kom till miiig! KOOOM!

  • #2
    Hittade ett pris på den första delen. 700 kronor begär ett antikvariat för ett bra ex. Men vad du skulle få vid en försäljning är svårt att sia om. Att sälja till antikvariat ger nog inte så mycket. Varför inte prova Tradera.
    Kanske var jag lite för snabb med att anta att du vill sälja. Ber i så fall om ursäkt.

    Comment


    • #3
      Hej
      Som alltid är det svårt med priser på böcker. Men hala serien på 6 delar säljs på antikvariat för ca 5000 kr. Del 1-3 säljs för 1000 kr. Utifrån detta skulle jag tror att du kan få 100-200 kr, om du får den såld. Men på tradera vet man aldrig vad priset blir, men ha inte för höga förväntningar!

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
        Hittade ett pris på den första delen. 700 kronor begär ett antikvariat för ett bra ex. Men vad du skulle få vid en försäljning är svårt att sia om. Att sälja till antikvariat ger nog inte så mycket. Varför inte prova Tradera.
        Kanske var jag lite för snabb med att anta att du vill sälja. Ber i så fall om ursäkt.
        Nej då, ingen fara hade tänkt att sälja den på Tradera, är dessvärre tvungen att sälja den då jag är i behov av lite pengar för tillfället.

        Någon som har lite information om personen/erna bakom översättningen?
        Prylar, älsssskade prylar!!! Kom till miiig! KOOOM!

        Comment


        • #5
          Jag har två bilder på boken nu, hoppas det hjälper lite. Jag har tittat igenom boken lite, är i förhållandevis gott skick, lite bläddrad och läst. Ett hyfsat ex skulle jag vilja ha det till, någon som misstycker?
          Bifogade filer
          Prylar, älsssskade prylar!!! Kom till miiig! KOOOM!

          Comment


          • #6
            Jaha, så blev då boken såld för 347 kr, en bra liten förtjänst, den kostade bara 150 kr
            Prylar, älsssskade prylar!!! Kom till miiig! KOOOM!

            Comment

            Working...
            X