Undrar vad denna upplaga kan tänkas ligga på prismässigt . För jag har blivit erbjuden att köpa den .Upplagan är från 1981 och skicket alldeles utomordentligt inga skador eller skavanker all på den . Har den hemma nu och det verkar ju vara en intresant bok faktiskt .
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bok
Collapse
X
-
OM det nu är så att du behöver ha den i pappersform för att njuta av den. Suecian har genom Kungliga biblioteket gjorts tillgänglig digitalt...
Comment
-
Jag tycker man ser de sena 1800-talsupplagorna på loppisar ganska ofta, ca 300-500 kr. Upplagan från 1910 med ganska små bilder såg jag på myrorna för 75:- för inte så länge sedan, fast jag kände mig inte så jätteköpsugen just då så det blev inte köp - ångrar mig nog lite.
Det här har väl varit böcker i OK skick, utan några direkta skador.
Fast jag kan inte så mycket om värdefullare upplagor och annat.
Comment
-
Jag kan väl lika bra passa på att visa de här - det är två blad ur antiqua svecian som var med när jag köpte en tavla på auktion. De är ju ganska fläckiga och fula - men det är från "originalutgåvan".
(det var lite för mörkt i rummet så här på kvällen, bilden gick inte att ljusa upp på något bra sätt - så det fick bli blixtar på bilderna)
Comment
Comment